Beneteau Oceanis 46.1
Nová generace jachet Oceanis francouzské loděnice Beneteau je mimořádně povedená designově, svými výkony a především vnitřním prostorem.
První jachtou nové generace byl Oceanis 51.1. Implementace nových prvků, které jsou běžné u závodních jachet, zvedla výkony turistické jachty až k lodím sportovního charakteru. Vnitřní prostor především v přední části trupu odpovídal jachtám o 4 stopy delším a elegantní řešení exteriéru bylo patrné již z dálky.
Nyní jde loděnice stejnou cestou i u menšího modelu 46.1. Na designu trupu tentokrát nepracovala kancelář Berret Racoupeau, jako v případě 51.1, ale architekti z Finot-Conq, kteří jsou známí celou řadou svých závodních jachet.
Navzdory jiným designérům vychází trup jachty ze stejných základů, jaké byly použity u její větší sestry. Trup se ostře rozšiřuje nad čarou ponoru a na palubě i v podpalubí získává posádka cenné metry navíc. To je zřejmě základní devíza nové jachty.
Vnitřní prostor turistické jachty nemusí být v protikladu k atraktivním výkonům. Šířka dodává jachtě stabilitu a výkon. Na čáře ponoru je však trup překvapivě úzký. Smáčená plocha je malá a to je jeden z dalších rychlostních předpokladů. Pokud je rychlost pro vás tím hlavním vodítkem, můžete sáhnout po vybavení First Line. Získáte o metr delší stěžeň, o 28 % větší plochu plachet, závodní Harken palubní hardware a hlubší závodní kýl s olověným balastem na spodku.
Povedený vzhled jachty s integrovaným čelenem, zkosenou bortlajsnou, velkými okénky v trupu a elegantní nástavbou, sice nepřidá na prostoru ani na jízdních vlastnostech, ale ani v nejmenším není nedůležitý.
Kokpit je protažen až na střechu nástavby vedle hlavní lukny, kde jsou lehátka na slunění, případně místa pod sprayhoodem, kde je možné v úkrytu před rozmary počasí strávit hlídku. Celý kokpit je široký a pohodlný, ovládací prvky jachty jsou až před kormidly. Kormidelník je tak schopen zvládnout vše sám.
Prostorný trup je nejvíce patrný v podpalubí. Před deseti lety bychom podobný vnitřní prostor nalezli na jachtě nejméně o 5 stop delší.
Jachta bude dodávána ve verzích od 3 do pěti kajut. Poprvé se představí v Austrálii, na podzim bude k vidění na evropských veletrzích.
Parametry
Celková délka |
14,60 m |
Délka trupu |
13,65 m |
Délka na vodorysce |
13,24 m |
Šířka |
4,50 m |
Ponor |
1,75 / 2,35 / 2,65 m |
Výtlak |
10 597 kg |
Balast |
3 061 / 2 735 / 2 576 kg |
Rolovací hlavní plachta (standard) |
44,5 m2 |
Samopřehazovací kosatka (standard) |
67,0 m2 |
Klasická hlavní + genoa |
112 m2 |
Nádrž na palivo (standard) |
200 l |
Nádrž na vodu (standard) |
370 l
|
Výkon motoru (standard) |
57 HP |
Design |
Pascal Conq |
Cena bez DPH |
POA EUR |
Více |
www.bemexboot.cz |
4452
Související články
Loděnice Beneteau představila novou First 30
Loděnice Beneteau představila novou First 30
Loděnice Beneteau představila připravovanou novinku First 30. Sportovní jachta s velkým potenciálem, zajímavou cenou a skvělým rodokmenem.
Uvažujete o koupi Beneteau či Fountaine Pajot?
Uvažujete o koupi Beneteau či Fountaine Pajot?
Největší evropská výstava jachet na vodě Cannes Yachting Festival se blíží. Začíná již za dva týdny 10. září. Jaké jachty předvede česká firma Bemex Boot, která na našem trhu zastupuje loděnice Beneteau a výrobce katamaranů Fountaine Pajot?
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky
Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní architekt Marc Lombard.