A vítězem soutěže se stává…
Před 14 dny jsme vyhlásili soutěž o místo na přístavních manévrech v Praze zdarma. Dnes tu máme vítěze.
Soutěžní otázka zněla, jaký motor bude instalován v nové jachtě Cesaria Sun Odyssey 29.2, kterou budeme od jara používat na kurzy přístavních manévrů v Praze. V článku jsme napověděli, že zvolený motor bude červené barvy. Důvodem pro tuto značku motoru byla volba paní šéfredaktorové, které se z katalogu motorů červený líbil nejvíce.
Tedy, červený motor, po kterém Lodní noviny při výměně sáhnou, bude značky Beta Marine.
Protože správných odpovědí byla celá řada, muselo se losovat. A vítězem se stal…
Petr Uzel (Petře, ozvěte se nám, prosím)
Ještě připomínám, co je cenou pro výherce. K jednomu zakoupenému místu na přístavních manévrech v Praze dostane jedno místo zdarma.
Pro ostatní připomínám, že jsme již vypsali pražské kurzy na duben. Termínů v dubnu nebude kvůli časové vytíženosti školitelů v Chorvatsku mnoho. Na zatím vypsaných kurzech bude instruktorem Vojta Sládeček.
Kurzy jsou určeny jak pro začátečníky, kteří chtějí zjistit, co to přístavní manévry vlastně jsou, ale také pro zkušené skipppery, kteří se chtějí před plavbou po roce znovu dostat do formy.
A nezapomeňte, že poukázka na kurz může být i užitečným vánočním dárkem, který učiní vaši dovolenou klidnější.
523
Související články
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Pluji na jachtě, která nemá záďový boční propeler. Přesto jsem schopen s ní manévrovat stejně, jako by ho měla. Nebo také ne. Záleží na tom, na jaké jachtě pluji. Jaký je v tom rozdíl?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu opravdu tak? A jak to funguje i na lodích se dvěma kormidelními listy?
Vyplutí z maríny při bočním větru
Vyplutí z maríny při bočním větru
Pokud vyplouváme s lodí v maríně od mola v bočním větru, klíčové je pro nás záďové návětrné lano. Díky němu jsme schopni držet loď stabilně a mezitím odvázat ostatní lana pro bezpečné odplutí. To už je snad pro všechny ohraná písnička. V článku se ale zaměříme na jiný detail vyplouvání, který nám také často umí situaci značně zkomplikovat. Ten přichází o chvilku později.