A je to!
Most v Omiši přes řeku Cetinu dlouhý 224,45 metru a koštující 174,46 mil. HRK je spojený. Spojování mostu v posledních dnech vázlo. Na vině bylo velmi větrné počasí, silná bóra, která neumožňovala pokračovat v dokončovacích pracích.
Nyní je tedy hotovo. Na poslední chvíli se stavbařům podařilo dorovnat i výškový skok, který po celou dobu stavby děsil obyvatele města Omiš, ležícího v těsné blízkosti mostu.
Most je součástí obchvatu města Omiš, které leží v ústí řeky Cetiny. Je to krásné město se starobylým centrem, trpící věčně ucpanou Jadranskou magistrálou, projíždějící na samé hranici historického centra.
Na mostu ještě budou probíhat dokončovací práce, ale do konce roku by mohl být obchvat zprovozněn.
Slavnostního spojování mostu se samozřejmě zúčastnili i nejvyšší straničtí a státní představitelé, kteří se s chutí nechají vyfotit u čehokoli, co by mohlo být nazýváno úspěchem. Koneckonců přestřihávání pásek je jedním z nejoblíbenějších sportů politických reprezentací všude na světě.
934
Související články
Kokoti
Kokoti
Zátoka Šunj na jihu Lopudu je dnes (stejně jako i jindy) plná jachet, člunů a jiných plavidel, jejichž posádky obdivují přírodní písečnou pláž. Mnoho lodí, klid a ticho na každé z nich. A pak je tu jeden katamaran. A to jsou kokoti…
A není to málo, Antone Pavloviči?
A není to málo, Antone Pavloviči?
Stýskání nad růstem chorvatských cen zřejmě nabere letos vyšší obrátky. Jeden z našich čtenářů srovnává cenu stání v ACI marině Milna letos a v loňském roce. A je třeba říci, že naši Chorvaté opět šlápli razantně na plyn.
Řecký nebo chorvatský charter?
Řecký nebo chorvatský charter?
Často slýchám stížnosti na pracanty té či jiné charterové společnosti. Nejvíce v Chorvatsku, protože tam se plaví našinců nejvíce. Chabý servis, opravy kladivem a kdovíco ještě. Jak je to jinde? Je to o mnoho lepší?