36 hodin do cíle
Do cíle Transat AG2R zbývá naší Fulgur-Evapco 360 mil. Rychlost je nyní 10 uzlů. To by znamenalo 36 hodin do cíle Transatu. To by ale musely vydržet nynější podmínky. Vypadá to ale, že na závodníky čeká ještě jedna výzva.
Podívejte se na předpověď. Na dohled cíle se jejich postup zastaví. Vítr by měl vydržet ještě 24 hodin, pak bude slábnout. Poslední míle proto budou nervy drásající. Pro závodníky bude vše o to těžší, že se tenčí zásoby jídla a s vodou je to na palubě ještě horší. Milan s Pierrem již mají jen 10 litrů vody. A to je vedro a surfing se spinakerem je fyzicky náročný.Poslední míle budou dlouhé.
A jak to vypadá s umístěním? Fulgur-Evapco se bohužel propadla na 8. místo. Její pozice na severu nebyla výhodná a lodě z jihu šly před ní. Bohužel nešlo o nic, co by se dalo napravit v posledních dnech.
Závod ještě není u konce. Uvidíme, jestli se v posledních dvou dnech podaří pozici vylepšit.
Polohu lodí najdete zde.
2231
Související články
Rozhovor s Milanem Koláčkem před druhou etapou
Rozhovor s Milanem Koláčkem před druhou etapou
Ve 1400 startuje Milan Koláček do druhé etapy Les Sables – Horta. 1275 mil sólo z Azor do Les Sables. Co řekl Milan před startem?
Zběsilá jízda, naši již devátí (video)
Zběsilá jízda, naši již devátí (video)
Za posledních 24 hodin upluli Koláček s Brasseurem 377 mil. Jen 3 lodě z celého startovního pole byly rychlejší. Nejrychlejší Italové Rosetti a Sericano upluli 383,3 míle.
Koláček: Náročný Biskaj a dlouhý spinaker
Koláček: Náročný Biskaj a dlouhý spinaker
Druhá část rozhovoru s Milanem Koláčkem před závodem Les Sables - Horta. Jaké má s tratí závodu zkušenosti, co může rozhodnout a jak vypadá ideální trasa?