36 hodin do cíle
Do cíle Transat AG2R zbývá naší Fulgur-Evapco 360 mil. Rychlost je nyní 10 uzlů. To by znamenalo 36 hodin do cíle Transatu. To by ale musely vydržet nynější podmínky. Vypadá to ale, že na závodníky čeká ještě jedna výzva.
Podívejte se na předpověď. Na dohled cíle se jejich postup zastaví. Vítr by měl vydržet ještě 24 hodin, pak bude slábnout. Poslední míle proto budou nervy drásající. Pro závodníky bude vše o to těžší, že se tenčí zásoby jídla a s vodou je to na palubě ještě horší. Milan s Pierrem již mají jen 10 litrů vody. A to je vedro a surfing se spinakerem je fyzicky náročný.Poslední míle budou dlouhé.
A jak to vypadá s umístěním? Fulgur-Evapco se bohužel propadla na 8. místo. Její pozice na severu nebyla výhodná a lodě z jihu šly před ní. Bohužel nešlo o nic, co by se dalo napravit v posledních dnech.
Závod ještě není u konce. Uvidíme, jestli se v posledních dvou dnech podaří pozici vylepšit.
Polohu lodí najdete zde.
2366
Související články
Martinik – Lorient za 12 dnů. Vyjde to?
Martinik – Lorient za 12 dnů. Vyjde to?
Martinik – Lorient za 12 dnů. Vyjde to?Milan Koláček nakonec vyplouvá z Karibiku až tuto neděli a popluje přímo do Lorientu v Bretani. Vzdušnou čarou 3500 mil. Jak dlouho bude předvánoční plavba trvat?
Rozhovor s Milanem Koláčkem na České televizi
Rozhovor s Milanem Koláčkem na České televizi
O třídě Class40, o transatlantickém závodě Transat Cafe l´Or, o kosatce, která poškodila kormidlo a o plánech pro nejbližší budoucnost si na České televizi povídal s Milanem Koláčkem velký propagátor offshore jachtingu Dan Šumbera.
Co čeká Milana Koláčka v nejbližších dnech?
Co čeká Milana Koláčka v nejbližších dnech?
Milan Koláček je v Karibiku, v kapse má vynikající 8. místo z největšího doublehanded transatlantického závodu a mohl by si užívat tropické ostrovy. Plán je ale jiný. Výrazně divočejší. A chladnější.