2 – 7 = 15 mil
Kdo získá medaili v Transat Quebec - St.Malo? Těžká otázka. Zřejmě se bude rozhodovat až na cílové čáře. Rozdíl mezi druhou Imerys a sedmou Cora Moustache Solidaire je jen 15 mil. Do cíle zbývá necelých 800 mil.
V tuto chvíli se zdá, že pro vítězství si jede španělská Tales II. I když ani náskok 31 míle na druhou Imerys není veliký a stát se může cokoli. Tales II ale od startu dokazuje, že je rychlejší, než její soupeřky. A to jak v silném, tak i ve slabém větru.
Těžké chvíle bez spinakeru
Druhá Imerys, na jejíž palubě bojuje i náš Milan Koláček, má potíže s největším spinakerem. Dva dny zpět se rozlétl na dva kusy. Únava materiálu. Stažení plachty, uklizení, výměna, to vše znamenalo ztrátu. V okamžiku nehody ztrácela Imerys na Tales II 6 mil.
Phil s Milanem a Adrienem měli před sebou nelehkou práci. Mokrý spinaker bylo třeba ve vlhké lodi vysušit, aby bylo možné ho slepit. Následovalo lepení. Lepení dvousetmetrové plachty na krytu motoru, který má méně než 0,5 m2. Po opravě šla plachta znovu na stěžeň. Bohužel jen na chvíli. Ukázalo se jedno místo, které bylo špatně opravené. Znovu dolů, výměna za menší plachtu, další oprava a zase nahoru. Po tom všem narostla ztráta na Tales II o 25 mil na 31 míli.
Kdo získá stříbro?
Za Imerys se tlačí celá fronta adeptů na stříbro. Solidaires en Peloton ztrácí 0,2 míle, 7 mil zpět je Black Pepper, 10 mil Generali, 11 mil Earendil a 15 mil Cora Moustache Solidaire. Závod je na čele znovu vyrovnaný.
Vítr by měl vydržet až téměř do cíle. Zdá se, že až při samotném dojezdu se budou závodníci prát s bezvětřím. Pokud to tak dopadne, před cílem se mohou sjet jachty na druhém až sedmém místě a vše rozhodne bezvětrná loterie před cíle. Stát se tedy může cokoli. Dojezd bude extrémně náročný. A bez velkého spinakeru se nedá počítat s dobrým umístěním.
5414
Související články
Koláček s Brasseurem se poprali s těžkými vahami (1. díl)
Koláček s Brasseurem se poprali s těžkými vahami (1. díl)
Milan Koláček s Pierrem Brasseurem skončili v transatlantickém závodě Transat Cafe L´Or na vynikajícím 8. místě s minimálním rozpočtem a přípravou. Porazili i dva vítěze Vendéé Globe. Pojďme se podívat, proti jakým šajbám offshore jachtingu se postavili.c
Co Milana čeká po startu?
Co Milana čeká po startu?
Závod, který Milana s Pierrem čeká, bude extrémně náročný. Podívejte se na několik momentů, několik front, které budou muset projet. Dnes to vypadá, že to bude fronta za frontou nejméně za Azory.
Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí
Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí
Za 5 dnů startuje transatlantický doublehanded závod Transat Cafe L´Or.Milan Koláček, Pierre Brasseur a 74 lodí na startu. Class40, Ocean Fifty, IMOCA i nejrychlejší offshore lodě na světě 32 metry dlouhé trimarany Ultim. Největší letošní závod přes oceán. S naší účastí.