Začali jsme s kurzy přístavních manévrů v Praze
Konečně jsme rozjeli kurzy přístavních manévrů v Praze. V příštích dnech budeme zveřejňovat nové termíny, které budou náhradou za termíny zrušené kvůli čínskému moru. Zároveň otevřeme přihlášení pro nové zájemce o zdokonalení se za kormidlem plachetnice.
V současné chvíli pořádáme kurzy pro dvojčlenné posádky, ale již připravujeme běžné osmihodinové kurzy pro čtyři zájemce na palubě.
Vše samozřejmě podle posledních nařízení vlády, které umožňují dříve neumožnitelné a zakazují vše ostatní, kromě toho, co bylo umožněno dle nařízení vlády ze dne 9.4. a nebylo zrušeno zakázaným uvolněním na modré čáře. Předpokládám, že je vše jasné. Je totiž skvělé, a pro autoritu státu nezbytné, když jsou nařízení státu logická a snadno odůvodnitelná.
Hledáme také náhradní termín za kurz trimu s Ondřejem Vachelem na Lipně.
Nedojde-li k nějakým nepředloženostem ze strany zrušení rozvolňování, bude možné se již dnes hlásit na praktické kurzy. Na lodích budou samozřejmě k dispozici hektolitry dezinfekce Anticovid, která byla vyrobena v některé z chemiček, které jsou součástí koncernu (vše je tedy cajk).
Kurzy najdete zde.
3716
Související články
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Již počtvrté vydáme oblíbenou knihu Přístavní manévry. Je změněná, aktualizovaná a rozšířená. Ačkoli lodě se ovládají stále stejně, kniha je natolik lepší, že bude zajímavá i pro majitele starších vydání.
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Pluji na jachtě, která nemá záďový boční propeler. Přesto jsem schopen s ní manévrovat stejně, jako by ho měla. Nebo také ne. Záleží na tom, na jaké jachtě pluji. Jaký je v tom rozdíl?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu opravdu tak? A jak to funguje i na lodích se dvěma kormidelními listy?