Tankery ve frontě na hadici
43 milionů barelů ropy připluje do 24. května k americkým břehům ze Saudské Arábie. Jde o 28 tankerů, z toho 14 patří mezi ty největší VLCC. Nebude ale kde ropu vyložit. Již nyní čeká na vyložení v amerických přístavech 76 tankerů.
Virus z čínského netopýra zastavil světa běh, a to způsobilo zhroucení trhu s ropou. Ropa je především hlavním zdrojem energie pro průmysl a dopravu, poptávka po ní proto klesla ke dnu. Zastavení těžby není jednoduché a skladovací kapacity jsou nacpané k prasknutí (podle neověřených zpráv ve skladovacím zařízení v Cushingu v Oklahomě naplnili ropou i bývalé kachní jezírko za vrátnicí).
V současné chvíli čeká u západního pobřeží Spojených států 34 tankerů s 25 miliony barelů ropy a u pobřeží Mexického zálivu je to 31 tanker. Čekají na kotvě, ale není kam vykládat.
Podívejte se na mapy Marine Traffic. Lodě je možné filtrovat a zadáte-li si jen tankery na kotvě, uvidíte, kolik jich u pobřeží Spojených států čeká. A nejen tam, další tankery s ropu čekají i u evropských přístavů. Ropy je přebytek a situace se hned tak nezlepší.
Na nastalé situaci vydělávají majitelé automobilů, motocyklů a motokol. Na čerpacích stanicích je možné nakoupit benzín i za 21,60 a naftu za 22,90 Kč.
4089
Související články
Trosečník na pustém ostrově
Trosečník na pustém ostrově
Jaké to je, skončit jako Robinson Crusoe? To si mohl vyzkoušet čtyřiašedesátiletý americký námořník, který ztroskotal u opuštěného útesu Cay Sal jen 30 mil od kubánského pobřeží.
Mikrojachtař Bedwell ztroskotal dříve, než vyplul
Mikrojachtař Bedwell ztroskotal dříve, než vyplul
Měla to být rekordní plavba. Britský jachtař Andrew Bedwell chtěl přeplout Atlantik východním směrem na nejmenší lodi všech dob. Už první míle odvážného pokusu však ukázaly limity jeho limitovaného plavidla a v přístavu pak bylo dokonáno dílo zkázy. Metrová jachta Big C je prý nyní na odpis.
Podmořské kabely jsou tepny naší civilizace. Hlídá je někdo?
Podmořské kabely jsou tepny naší civilizace. Hlídá je někdo?
Nedávné sabotáže na plynovodu North Stream či podmořském kabelu mezi Norskem a Špicberky zdůraznily téma ochrany podmořských kabelů mezi Evropou a Spojenými státy, jejichž funkčnost a bezpečnost jsou zcela zásadní pro každodenní běh naší civilizace. Měly by se na jejich ochraně podílet firmy, které z nich nejvíc profitují?