Daniel Vodička / úterý 17. července 2018 / Kategorie: Kam jet, Zajímavosti Univerzální vstupenka do národních parků Chorvatské národní parky nabízejí univerzální vstupenku na 7 dnů. Za jedno vstupné můžete navštívit 4 mořské parky. Od nynějška by mělo být možné zakoupit vstupenku do parků na internetových stránkách www.parkovihrvatske.hr. Stránky nejsou příliš přehledné a speciálně WEBSHOP, kde je možné lístky zakoupit, by si zasloužil výrazné zjednodušení, ale s trochou trpělivosti si tam najdete to, co potřebujete. Podíváme-li se například na NP Kornati, můžete si zakoupit lístek na 1 den, 3 dny a 7 dnů. OPRAVA CEN Lístek na 1 den pro loď 11 – 18 m: 300 HRK, v sezóně 600 HRK Lístek na 3 dny pro loď 11 – 18 m zahrnuje i PP Telašćica: 800 HRK, v sezóně 1600 HRK Lístek na 7 dnů pro loď 11 – 18 m zahrnuje i PP Telašćica, Mljet a Lastovsko otočje: 1400 HRK, v sezóně 2800 HRK Myslím, že je to změna správným směrem. Tedy mimo sezonu. Má jen jeden háček. Chcete-li za týden navštívit tyto čtyři parky, budete si muset dost máknout. Ale s jazykem na vestě se to dá stihnout. Sezónní ceny 1.6. - 30.9. jsou extrémně vysoké. Na druhou stranu je třeba si uvědomit jeden nepříjemný fakt. Chcete-li omezit návštěvnost některých míst, cena je velmi dobrým regulátorem. Nelíbí se mi to, ale je to tak... Předchozí článek Beneteau na nákupech Další článek Kapverdy na pravoboku Vytisknout 3927 Tagy: KornatiMljetvstupenkyLastovoTelašćicanárodní parky Související články Co Francouz nemůže, je jinému dovoleno? Co Francouz nemůže, je jinému dovoleno? Včera jsem dostal email od našeho čtenáře Ládi Smetany, který se vztahoval především k článku Chceš tu být? Tak plať jako mourovatej. V článku šlo o rozmrzelou reakci redaktora webu morski.hr na to, že francouzská jachta místo zaplacení maríny stojí na kotvě vyvázaná na břeh. Čekají restaurace na Kornatech potíže? Čekají restaurace na Kornatech potíže? Chorvatský portál morski.hr upozornil na nezákonnosti u restaurací na Kornatech. Všichni by to viděli, kdyby neměli zakryté oči. Po zveřejnění článků nezbylo než oči otevřít. Čtyři zakázané oblasti na Kornatech Čtyři zakázané oblasti na Kornatech Víte, že v rámci národního parku Kornati jsou čtyři ostrovy, ke kterým je zakázáno se byť je přiblížit? Někteří si možná vzpomenou na útes Purara, ale znáte další tři?
Co Francouz nemůže, je jinému dovoleno? Co Francouz nemůže, je jinému dovoleno? Včera jsem dostal email od našeho čtenáře Ládi Smetany, který se vztahoval především k článku Chceš tu být? Tak plať jako mourovatej. V článku šlo o rozmrzelou reakci redaktora webu morski.hr na to, že francouzská jachta místo zaplacení maríny stojí na kotvě vyvázaná na břeh.
Čekají restaurace na Kornatech potíže? Čekají restaurace na Kornatech potíže? Chorvatský portál morski.hr upozornil na nezákonnosti u restaurací na Kornatech. Všichni by to viděli, kdyby neměli zakryté oči. Po zveřejnění článků nezbylo než oči otevřít.
Čtyři zakázané oblasti na Kornatech Čtyři zakázané oblasti na Kornatech Víte, že v rámci národního parku Kornati jsou čtyři ostrovy, ke kterým je zakázáno se byť je přiblížit? Někteří si možná vzpomenou na útes Purara, ale znáte další tři?
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled čtvrtek 14. listopadu 2024 Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude...
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe Jak nerozlámat loď při Vendée Globe čtvrtek 14. listopadu 2024 Chcete-li zvítězit, musíte mít nohu na plynové páce. Musíte dostat z lodě maximum možného. Maximum, ale nikoli více. Když to přeženete, rozlámete loď a nedojedete. Jak se hledá hranice mezi...
Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h! Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h! středa 13. listopadu 2024 Nicolas Lunven začal Vendée Globe od podlahy. Během posledních 24 hodin vytvořil nový sólový rekord v počtu uplutých mil. Rekord má hodnotu 546,6 nm. To je jen pro představu z Puly až...
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Návyková Beneteau First 36 Návyková Beneteau First 36 čtvrtek 10. srpna 2023 Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly? Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly? čtvrtek 14. listopadu 2024 To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu...
Vyplutí z maríny při bočním větru Vyplutí z maríny při bočním větru středa 13. listopadu 2024 Pokud vyplouváme s lodí v maríně od mola v bočním větru, klíčové je pro nás záďové návětrné lano. Díky němu jsme schopni držet loď stabilně a mezitím odvázat ostatní lana pro bezpečné...
Kurz na kapitánský průkaz C Kurz na kapitánský průkaz C úterý 12. listopadu 2024 Již za o víkendu startuje teoretický kurz na základní kapitánský průkaz C. Začínáme v pátek 15.listopadu. Jde o třídenní kurz určený jen pro 12 účastníků. Jen 12 proto, abychom se vám mohli...