Daniel Vodička / úterý 17. července 2018 / Kategorie: Ostatní regaty Kapverdy na pravoboku Flotila Golden Globe Race se blíží ke Kapverdám. Na čele bojuje trojice Philippe Peche, Jean-Luc Van Den Heede a Mark Slats. Tuto trojici od sebe dělí jen 50 mil. Vedoucí trojice pluje na identických jachtách Rustler 36. Celé startovní pole pluje v pasátu a jejich rychlosti se občas šplhají až k 8 uzlům. Vzhledem k tomu, že jde o těžké jachty s dlouhým kýlem, je jasné, že vedoucí trojice drží plyn až na podlaze. Na čtvrtém místě si vede výborně norský reprezentant Are Wiig, který pluje na jedné z nejmenších startujících jachet, jen 32 stop dlouhé Olleane. Bohužel ale zaznamenal citelnou ztrátu, když přišel o spinaker. Z 10. příčky se na 5. místo dostal Ir Gregor McGuckin. Jeho ketch si vede v pasátu velmi dobře. Startovní pole se ze 17 zúžilo na 14 poté, co odstoupil australský horolezec a dobrodruh Kevin Farebrother. Zjistil, že při sólové plavbě není schopen spát v podpalubí a že se tak nevyspí. Spánek v podpalubí popsal slovy: „Je to pro mě, jako bych spal na zadním sedadle automobilu, když nikdo neřídí.“ S technickými problémy bojují Antoine Cousot, Istvan Kopar and Nabil Amra. Ve všech případech jde o problémy s windkormidlem. Cousot dkonce musel zastavit na Lanzarote k opravě. Další dva s nespolehlivým zařízením bojují. Polohu lodí najdete zde. Předchozí článek Univerzální vstupenka do národních parků Další článek Sólová raketa od Dehlera Vytisknout 3319 Tagy: Golden Globe Race Související články Záchrana v bouři v jižním Atlantiku Záchrana v bouři v jižním Atlantiku Ian Herbert Jones účastnící se závodu Golden Globe Race spustil EPIRB v bouři na jihu Atlantiku. Vítr v nárazech dosahoval 88 uzlů. Drama se šťastným koncem Drama se šťastným koncem Tapio Lehtinen, účastník Golden Globe Race zažil noční můru. Ozvala se rána a během 5 minut se jeho jachta potopila. Tapio se pouze stihl evakuovat do záchranného ostrůvku. K nehodě došlo na 40°jižní šířky v Indickém oceánu. 300 dnů na moři, nyní bez plynu 300 dnů na moři, nyní bez plynu Poslední závodník sólového závodu kolem světa Golden Globe Race Tapio Lehtinen má za sebou 290 dnů samoty na moři a jenyní na úrovni Kapverd. Zásoby jídla ještě má, ale došel mu plyn na vaření.
Záchrana v bouři v jižním Atlantiku Záchrana v bouři v jižním Atlantiku Ian Herbert Jones účastnící se závodu Golden Globe Race spustil EPIRB v bouři na jihu Atlantiku. Vítr v nárazech dosahoval 88 uzlů.
Drama se šťastným koncem Drama se šťastným koncem Tapio Lehtinen, účastník Golden Globe Race zažil noční můru. Ozvala se rána a během 5 minut se jeho jachta potopila. Tapio se pouze stihl evakuovat do záchranného ostrůvku. K nehodě došlo na 40°jižní šířky v Indickém oceánu.
300 dnů na moři, nyní bez plynu 300 dnů na moři, nyní bez plynu Poslední závodník sólového závodu kolem světa Golden Globe Race Tapio Lehtinen má za sebou 290 dnů samoty na moři a jenyní na úrovni Kapverd. Zásoby jídla ještě má, ale došel mu plyn na vaření.
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled čtvrtek 14. listopadu 2024 Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude...
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe Jak nerozlámat loď při Vendée Globe čtvrtek 14. listopadu 2024 Chcete-li zvítězit, musíte mít nohu na plynové páce. Musíte dostat z lodě maximum možného. Maximum, ale nikoli více. Když to přeženete, rozlámete loď a nedojedete. Jak se hledá hranice mezi...
Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h! Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h! středa 13. listopadu 2024 Nicolas Lunven začal Vendée Globe od podlahy. Během posledních 24 hodin vytvořil nový sólový rekord v počtu uplutých mil. Rekord má hodnotu 546,6 nm. To je jen pro představu z Puly až...
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Návyková Beneteau First 36 Návyková Beneteau First 36 čtvrtek 10. srpna 2023 Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly? Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly? čtvrtek 14. listopadu 2024 To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu...
Vyplutí z maríny při bočním větru Vyplutí z maríny při bočním větru středa 13. listopadu 2024 Pokud vyplouváme s lodí v maríně od mola v bočním větru, klíčové je pro nás záďové návětrné lano. Díky němu jsme schopni držet loď stabilně a mezitím odvázat ostatní lana pro bezpečné...
Kurz na kapitánský průkaz C Kurz na kapitánský průkaz C úterý 12. listopadu 2024 Již za o víkendu startuje teoretický kurz na základní kapitánský průkaz C. Začínáme v pátek 15.listopadu. Jde o třídenní kurz určený jen pro 12 účastníků. Jen 12 proto, abychom se vám mohli...