showTop
× Search
Smrdutá směs v kýlu
Daniel Vodička
/ Kategorie: Stavba a údržba

Smrdutá směs v kýlu

Snažíme se dát do kupy loď, kterou připravujeme na jarní kurzy přístavních manévrů. A potýkáme se s problémy, které zná každý majitel staré jachty. Zřejmě nejčastějším slovem, které dnes v podpalubí zní, je: „KURVA!!!“

Někteří z vás možná používají méně expresivní výrazy, ale jejich význam je stejný. Vyjadřuje neřešitelnou bezmoc nad něčím, co mělo jít snadno.

Představte si, že máte filtr chladící vody k motoru umístěn pod podlážkou ve studánce u kýlu. Neříkejte mi, že to není ideální řešení, já to vím. Je tam přiheftnutý kusem drátu.

Potřebujete sundat hadice a filtr demontovat. Jednoduchá věc. „Za minutu hotový,“ řeknete si.

Když u toho už čtvrthodinu bojujete, podpalubím zní jedna kurva za druhou… Vše je mastné a hadice se nechtějí pustit míst, na kterých už léta drží. Prostě jedna jediná blbost a třicet minut práce… Jak máte v takovou chvíli udržet nervy na uzdě?

Když už se bavíme o studánce… Byla plná vody smíchané s naftou, fridexem, olejem a stoletou špínou. Parádní koktejl. Protože není v lodi baterka, začali jsme čerpat ruční bilge pumpou. Dvakrát jsme zabrali a praskla membrána. Bordel vytekl do kokpitu.

Tak houbu a ždímat. Po lokty ve sračce a ždímat do kbelíku. Když už je toho deset litrů, zdá se to nekonečné. Padne návrh změřit hloubku studánky. Říkám, že je to zbytečné, že to už vyberu…

Ukázalo se to jako nápad dne! Zbývající hloubka studánky byla ještě 35 cm. To bych asi jen tak nevybral.  Celkem cca 60 cm, asi bych tam pořádně ani nedosáhl. Kupujeme tedy ruční čerpadlo a čerpáme. Nakonec toho bylo asi 40 l hnusu hrajícího všemi barvami (černá převažovala).

Protože velká část tekutiny ve studánce se podobala naftě smradem i vzhledem, usoudili jsme, že jde o naftu. Kde se jí tam tolik bere?

To chce výzkum. Na první pohled to nevypadá, že by to mělo být od nádrže. Ale raději se podíváme detailně. Druhý pohled už tak optimistický není. V rohu pod nádrží je mastno. To bude nafta…

Máme tak nečekaný úkol na další dny. Demontovat nádrž. Pak se uvidí. Stará loď skrývá mnoho překvapení...

Asi si to necháme na svátky…

Předchozí článek Zničená Podgora, rekordní svátky a smrt v Telašćici
Další článek Netopíte na palubě příliš?
Vytisknout
4087

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu