showTop
× Search
Rekord Hong Kong Londýn bez elektřiny
Daniel Vodička
/ Kategorie: Ostatní regaty

Rekord Hong Kong Londýn bez elektřiny

Držitel největších jachtařských rekordů je skromný chlapík, který miluje moře a nevyhledává publicitu. S jakými protivenstvími musel bojovat při svém posledním rekordu?

Francis Joyon má neuvěřitelnou sbírku světových rekordů. Navíc je zajímavé, že na rozdíl od jiných téměř vždy dopluje do cíle. Při cestě za posledním rekordem se ukazuje jeho přístup a nezlomná vůle rozdělanou práci dokončit.

Na otázky reportéra Yachting World Joyon odpovídal:

Po skončení rekordního pokusu se cítíme celá posádka dobře, ale jsme velmi unavení. Poslední tři dny před příjezdem do Londýna byly velmi náročné. Počasí bylo špatné. Poslední noc jsme museli křižovat proti proudu Temže. To bylo vysilující. Neměli jsme ani minutu odpočinku.

Během celé plavby jsme měli problémy s dobíjením baterií na palubě. Měli jsme k dispozici jen solární panel a větrný generátor. Normálně máme na dobíjení k dispozici motor, ale před startem jsme si zapomněli koupit 20 l nafty… Tak jsme trpěli nedostatkem energie. Když nesvítilo slunce a nefoukal vítr, neměli jsme elektřinu. To znamená bez watermakeru, bez autopilota, bez počítače…Nic na palubě nepracovalo. A došlo k tomu i poslední den v místech, kde je nejhustší lodní provoz na světě.

Na trase z Hong Kongu do Londýna se dříve vozil čaj. Také my jsme dostali od jednoho producenta čaje ve Vietnamu balíček a vzali jsme ho s sebou. Pokud máte někdo zájem, budeme ho prodávat za velmi dobrou cenu.

Kvůli problematické plavbě na řece Temži do cíle, nebylo do poslední chvíle jasné, jak to dopadne. Křižovali jsme proti větru a udělali jsme na 70 réček. Tato loď je na obraty v malé posádce velmi a velmi náročná. Točili jsme u břehů Temže a bylo to velmi náročné. Asi 5 mil před cílem kolem nás proplouvala nákladní loď. Neměli jsme prostor pro réčko a museli jsme udělat halzu. Dostali jsme se snad 20 cm od nákladní lodě…

Během plavby nám praskl výtah hlavní plachty. Museli jsme poslat jednoho z kluků nahoru. Máme skvělou posádku, jsou to lidé, kteří na lodi pracovali, znají ji. Cestou jsme ale nemuseli řešit mnoho technických problémů. Nic jsme nezlomili, protože jsou to lidé, kteří jachtu znají a vědí, jak s ní jet.

Nyní nás čeká jen převoz trimaranu domů do Francie. Pak nic naplánováno nemáme.

Nový rekord na trati Hong Kong – Londýn má hodnotu 31 dnů, 23 hodin a 36 minut.

Předchozí článek Rekordní vlny ve Středomoří
Další článek Proč je více bouří?
Vytisknout
2785

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Když třepe zadní lem plachty

Je časté, že máme dobře vytrimované plachty, ale zadní lem se stále třepe. Někteří to řeší dalším dotahováním na otěži, ale to není to pravé. Výsledkem bude, že zpomalíme. Jak nepříjemnému klepání...

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu