Daniel Vodička / pátek 13. ledna 2017 / Kategorie: Vende Globe Poslední šance na vítězství? Vendée Globe se blíží do finále. Stále je na čele Armel Le Cléac´h a Alexi Thomsonovi utíká mezi prsty naděje na první britské vítězství. Alex vidí poslední šanci v hřebenu vysokého tlaku před cílem, který budou muset oba vedoucí jachtaři přejet. Tam by se ještě mohlo pořadí změnit. Alex věří, že pokud se mu před hřebenem podaří k vedoucímu Armelou Le Cléac´h přiblížit na 50 mil, má šanci na vítězství. Během posledních 24 hodin stáhl Alex na Armela 80 mil. To je ale dáno oblastí se slabým větrem, kterou musí oba závodníci projet. Vzdálenost mezi nimi se nejspíše zase natáhne, protože Armel vjede do větru dříve. Pokud pomineme technickou závadu, jedinou šancí na návrat do hry o prvenství jsou pro Alexe místa se slabým až žádným větrem. Jen tam je možné na vedoucího Armela tolik získat. Do cíle je to 1800 mil a Armel má náskok 160 mil. To je skoro 10 % zbývající vzdálenosti. V týmu Banque Populaire už zřejmě připravují šampaňské. Opatrně. Vypadá to, že ho budou potřebovat. Jachting je ale nevyzpytatelný. Vzpomeňte na poslední Americký pohár, kdy týmu Nového Zélandu stačilo jediné vítězství. A jak to skončilo. Čili ano, Armel je favoritem na vítězství. Dokud ale není v cíli, je na oslavy čas. A jedna kontrolní otázka na závěr. Jedete se někdo na dojezd do cíle podívat? Bude to veliké. Předchozí článek Hezké starosti týmu Benemedo Další článek Jachta Jamese Bonda na prodej Vytisknout 3559 Tagy: VendéeThomsonLe Cléac´h Související články Všechno je možné… Všechno je možné… Armel Le Cléac´h má za sebou zastávku v Riu s výměnou dvojice kormidel. Na čele Arkea Ultim Challenge se pomalu posouvá vpřed Charles Caudrelier. Jeho trimaran je velmi unavený. Druhé místo patří strhanému Thomasu Covillovi. Loick Peyron o důležitosti štěstí Loick Peyron o důležitosti štěstí Trojice vedoucích jachet Arkea Ultim Challenge má za sebou mys Horn a hledá cestu na sever Atlantikem. 4700 mil do cíle pro vedoucího Caudreliera. Co o dosavadním průběhu závodu říká hvězda oceánského jachtingu Loick Peyron? 200 mil k mysu Horn 200 mil k mysu Horn Necelých 7 hodin plavby zbývá Charlesi Caudrelierovi k mysu Horn. Pluje na čele závodu Arkea Ultim Challenge a do cíle zbývá 7000 mil.
Všechno je možné… Všechno je možné… Armel Le Cléac´h má za sebou zastávku v Riu s výměnou dvojice kormidel. Na čele Arkea Ultim Challenge se pomalu posouvá vpřed Charles Caudrelier. Jeho trimaran je velmi unavený. Druhé místo patří strhanému Thomasu Covillovi.
Loick Peyron o důležitosti štěstí Loick Peyron o důležitosti štěstí Trojice vedoucích jachet Arkea Ultim Challenge má za sebou mys Horn a hledá cestu na sever Atlantikem. 4700 mil do cíle pro vedoucího Caudreliera. Co o dosavadním průběhu závodu říká hvězda oceánského jachtingu Loick Peyron?
200 mil k mysu Horn 200 mil k mysu Horn Necelých 7 hodin plavby zbývá Charlesi Caudrelierovi k mysu Horn. Pluje na čele závodu Arkea Ultim Challenge a do cíle zbývá 7000 mil.
Kolik mil je možné uplout na 40 stop jachtě za 24 hodin? Kolik mil je možné uplout na 40 stop jachtě za 24 hodin? pátek 17. října 2025 150 je běžné, 200 už je hezký výkon. 250 mil je sen. To ale nestačí. Na rekord je dnes nutné uplout nejen více než 350, i 450 mil je málo. Nový rekord třídy Class 40 je 457,72 míle.
Charlie Dalin při Vendée bojoval s rakovinou Charlie Dalin při Vendée bojoval s rakovinou čtvrtek 9. října 2025 Vítěz poslední Vendéé Globe Charlie Dalin nebojoval při závodu kolem světa jen se svými soupeři, ale také s rakovinou. Navzdory nutnosti pravidelné medikace a bolestem dokázal zvítězit.
Proč spadl stěžeň na jachtě Multiklima a co bude dále? Proč spadl stěžeň na jachtě Multiklima a co bude dále? úterý 7. října 2025 Atraktivní třída First 36 má na České námořní rallye vážný problém. Včera spadl stěžeň na jachtě Multiklima a šušká se, že více, či méně poškozené by mohly být přední stěhy na několika dalších...
Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? čtvrtek 17. dubna 2025 Jak jste na charteru spokojeni s lodním dalekohledem? Používáte ho vůbec? Dan Přívara na kurzech nyní porovnal tento mlhu produkující produkt se dvojicí výborných dalekohledů Steiner.
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Jak bez práce dotáhnout mooring? Jak bez práce dotáhnout mooring? čtvrtek 16. října 2025 Na zádi lana zkrácená na půl metru od mola a na přídi supí svalovec, který se snaží neúspěšně napnout mooring. Už jste to viděli?
Jak spí sóloví jachtaři Jak spí sóloví jachtaři středa 15. října 2025 Kolem spánku sólových jachtařů se traduje spousta nepravd. Jak to vlastně s jejich spánkem je? Jsou schopni se během závodu vůbec vyspat?
Jak se stát důvěryhodným v očích posádky Jak se stát důvěryhodným v očích posádky středa 15. října 2025 Začínající skippeři často bojují s tím, že jsou v očích posádky stejně důvěryhodní, jako jako obhajující se Turek. Co udělat proto, aby posádka více důvěřovala mým schopnostem?