showTop
× Search
Pohroma pro ruské rejdaře i "jachtaře". Lodě přijdou o certifikáty
Jan Koukal

Pohroma pro ruské rejdaře i "jachtaře". Lodě přijdou o certifikáty

Největší hráči v oboru lodní klasifikace, britský Lloyd's Register, norská DNV a americká ABS, zastavili vydávání svých certifikátů ruským lodím, což bude fakticky znamenat, že se tyto lodě stanou v civilizovaném světě nepojistitelnými.

 

Lloyd's Register (LR) na svém webu minulý čtvrtek oznámil, že zastavuje poskytování služeb Rusku v rámci sankcí uvalených na Moskvu kvůli invazi na Ukrajinu.

"Na základě nejnovějších legislativních požadavků, které nabývají účinnosti ve Spojeném království, Evropské unii a Spojených státech, společnost LR ustoupí od poskytování veškerých služeb společnostem nebo aktivům vlastněným, kontrolovaným nebo spravovaným Rusy," uvedla v prohlášení. Mluvčí LR dodal, že se pracuje na určení plavidel ve flotile s klasifikací LR, kterých se tyto nové sankce týkají.

Klasifikační společnosti poskytují služby, jako je kontrola způsobilosti lodí k plavbě, a taková osvědčení jsou nezbytná pro získání pojištění a možnosti vstupu do přístavů.

"Společnost LR nebude nadále poskytovat ruským klientům příslušné klasifikační certifikáty ani mezinárodní konvenční certifikáty a bude o tom informovat dotčené úřady," uvedl mluvčí. Dotčeným úřadem se rozumí národní autorita, pod jejíž vlajkou lodě plují. Mluvčí naznačil, že to může znamenat i zneplatnění již vydaných certifikátů: "Za normálních okolností by to znamenalo neplatnost stávajících osvědčení vydaných na žádost národních úřadů."

Ke stejnému kroku přistoupila norská DNV, která je ruskými loděmi využívána ještě častěji než LR, a také americká společnost ABS.

V běžných časech takové odejmutí klasifikace či certifikace znamená, že loď není způsobilá k plavbě a zaniká jí pojištění. Reálně tedy už nyní mohou po světě plout miliardové lodě bez řádného pojištění. Certifikáty se obvykle obnovují po pěti letech.

Bezprostředně po těchto krocích jednala i Asociace klasifikačních společností (IACS). Minulý pátek rada IACS rozhodla o vyloučení ruského registru s okamžitou platností, na základě "externího právního poradenství" v rámci sankcí přijatých Velkou Británií, kde má IACS sídlo.

IACS tak tvoří již jen 11 společností, které zastupují více než 90 procent světové nákladní námořní flotily. Kromě tří výše zmíněných společností jsou to Bureau Veritas, Croatian Register of Shipping, China Classification Society, Indian Register of Shipping, Korean Register of Shipping, ClassNK, Polish Register of Shipping a Registro Italiano Navale.

Předchozí článek Další nákladní loď s rotorovými plachtami
Další článek Rusové přes půl světa na Ukrajinu?
Vytisknout
2926

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Zkusíme to, uvidíme

Vypadá to, že skipperovi scházel při zajíždění na místo jakýkoli plán. Zřejmě vplul mezi lodě a doufal, že to nějak dopadne. A nakonec to i dopadlo. 

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu