Padesátimetrová megajachta v plamenech
155 stop dlouhou megajachtu Lady MM zachvátil včera brzy ráno požár. Posádka vyslala nouzový signál a pobřežní stráži se podařilo z hořícího vraku zachránit 17 osob. Luxusní megajachta šla nakonec ke dnu.
Posádka jachty vyslala nouzový signál včera v 0600. Loď byla na cestě z Capri do přístavu Porto Cervo na Sardinii. Na místo byly ihned vyslány dva záchranářské vrtulníky.
Jachta, která byla spuštěna na vodu v roce 2003 a prošla kompletní generálkou o 10 let později, shořela do základu a zbytek trupu šel ke dnu. Šlo o 47,5 m dlouhou a 8,9 m širokou jachtu s ponorem 2,5 m. Trup jachty byl vyroben z oceli, nástavba byla hliníková. Lady MM byla určena pro 10 hostů, kteří byli ubytováni v 5 kajutách.
Jachta byla vybavena dvojicí motorů MTU o výkonu 2366 HP každý. Aby mělo na palubě co hořet, bylo v nádržích uskladněno 74 000 l hořlaviny. Cestovní rychlost jachty se pohybovala kolem 13 uzlů a dojezd na plné nádrže se blížil 5500 námořních mil.
Proč k požáru došlo není zatím jasné a je otázkou, jestli se to podaří někdy zjistit. Na vině ale mohlo být zapomenuté polínko, které se vykutálelo z krbu v horním salónu... Výše škody nebyla zveřejněna, ale cena jachty by se mohla pohybovat kolem 15 milionů EUR.
4495
Související články
Znovu požár, tentokrát v Primoštenu
Znovu požár, tentokrát v Primoštenu
Zdá se, že s požáry na lodích se roztrhl pytel. Po dnešním článku o ohni v podpalubí na Mljetu, jetu hned další. Tentokrát hoří katamaran Bali v přístavu v Primoštenu. Údernou jednotku tvoří primoštěnští ohňobijci, na místě jsou tři vozidla.
Souboj s požárem na palubě
Souboj s požárem na palubě
Když vypukne na palubě požár, mnoho času na řešení nezbývá. Nehledě na to, že jakákoli cesta do podpalubí je obtížná. Boris, jeden z našich dlouholetých čtenářů popisuje, co se dělo na palubě a v podpalubí při připlutí na Mljet, kdy se v podpalubí objevil kouř.
Sovětské letadlové lodě jsou velmi hořlavé
Sovětské letadlové lodě jsou velmi hořlavé
Sovětský svaz nebyl na letadlové lodě příliš dobrý. Pomineme-li vrtulníkové lodě (což je dnes každá trochu větší jachta), bylo v loděnicích se srpem a kladivem ve znaku dokončeno jen pět kousků něčeho, co bylo nazýváno letadlovými křižníky. Jejich vlastnosti jsou různě špatné. Ale dobře hoří…