Nové nákladní lodě s plachtami
Také námořní doprava se snaží zezelenat. Britský rejdař Union Maritime oznámil stavbu 34 nových lodí, které budou vybaveny pevnými plachtami od BAR Technologie WindWings. Každá z plachet by měla denně ušetřit v průměru 1,5 tuny paliva.
Union Maritime se chystá do roku 2030 vyhovět požadavku IMO na redukci emisí o 20 % ve srovnání s rokem 2008. Dalším požadavkem pro rok 2030 je 5 % energie z obnovitelných zdrojů v celkovém energetickém mixu.
Společnost má v současné době přes 70 lodí, 52 z nich jsou tankery. Dalších 35 lodí je objednáno v nejrůznějších loděnicích. Jak již bylo řečeno, většina bude vybavena plachtami WindWings.
950
Související články
Nezastavené pobřeží znamená zaostávající za svým ekonomickým potenciálem
Nezastavené pobřeží znamená zaostávající za svým ekonomickým potenciálem
Žraloci trhají kořist na kusy a z krásného pobřeží s malebnými přístavy a kamennou staletou architekturou se stává eldorádo, zlatá žíla pro vyvolené.
Proč vozit v kokpitu pořádný nůž
Proč vozit v kokpitu pořádný nůž
Jak vám pořádný nůž v kokpitu může zachránit dovolenou? Na co takový nůž použít a kde ho mít umístěný. Závodní jachtaři na tyto otázky znají odpovědi, turističtí jachtaři už méně.
Mají být kotevní bóje v každé zátoce?
Mají být kotevní bóje v každé zátoce?
Další zátoka, kde se platí! Tak si stěžují zkušení jachtaři v Chorvatsku na kotevní bóje, které se šíří Jadranem jako COVID Evropu v roce 2020. Pojďme se ale na bóje podívat z více úhlů.