Nová Hallberg-Rassy 44
Švédská loděnice představila exteriér nové Hallberg-Rassy 44 již v srpnu. Na interiér si bylo nutné počkat až do začátku roku. Revoluční je jachta navenek, uvnitř přináší kvality se švédskou značkou spjaté již mnohá desetiletí.
Revoluční exteriér čekejte, pokud znáte lodě Hallberg Rassy již dlouhá léta. Loděnice kopíruje moderní trendy, ale s určitým zpožděním, jak se u konzervativní firmy sluší. Na přídi najdeme krátký integrovaný čelen, který slouží k uchycení asymetrického spinakeru či Code 0. Zároveň vysouvá kotvu dále od přídě a umožňuje jednoduché zavěšení žebříčku pro výstup přes příď.
Na zádi je instalovaná sklopná koupací plošina a pod čarou ponoru dva kormidelní listy, které usnadňují vedení lodi v silném větru a zmenšují namáhání na kormidelním mechanizmu. Zadní stěh je stažen na střed jachty a je jednoduše dopínací díky soustavě kladek.
Lana od stěžně do kokpitu jsou tažena pod palubou a objevují se až těsně před vinšnou. Kokpit je jako obvykle bezpečně hluboký, rozměrný a pohodlný.
Moderní jachta ale znamená také vyšší rychlost, než její předchůdkyně. Je tomu tak i zde. Hallberg-Rassy 44 by měla být schopna plout rychlostí 8,5 uzlu ve 12 uzlech na bočák. Hranice 10 uzlů bude dosažitelná ve větru kolem 25 uzlů. Pokud počasí ještě přidá, dá se očekávat na logu i o 2 uzle více. Pro sportovní jachtaře nejde o nijak závratné hodnoty, ale je třeba si uvědomit, že se bavíme o relativně těžké a pohodlné cruisingové jachtě.
Podpalubí nabízí více možností uspořádání interiéru, na přídi je možná jediná kajuta, nebo kajuty dvě. Kuchyně může být podél chodby do zadní kajuty, nebo do L místo navigačního stolku. Důležité je, že se v interiéru neplýtvá prostorem, podpalubí působí sevřenějším dojmem a to i díky centrálně orientovanému salónu. Vzdušné a prostorné interiéry se sice líbí laikům, zkušený jachtař si ale dovede představit, jaké problémy otevřený prostor v podpalubí vyvolává v bouřlivém počasí.
Co se týče kvality zpracování, ta je značce Hallberg Rassy vlastní. Vysoká cena vyžaduje prvotřídně odvedenou práci. To ve švédské loděnici vědí.
Parametry
Celková délka |
14,45 m |
Délka trupu |
13,68 m |
Délka na vodorysce |
12,88 m |
Šířka |
4,20 m |
Ponor |
2,10 m |
Výtlak |
13 300 kg |
Balast |
5 300 kg |
Nádrže na vodu |
650 l |
Nádrže na naftu |
365 l |
Výkon motoru |
75 HP |
Plocha plachet |
109,6 m2
|
Cena |
470 000 EUR bez DPH |
Design |
German Frers |
Více |
www.hallberg-rassy.com/
|
3204
Související články
Konec teakové jistoty, Hallberg-Rassy přechází na umělé dřevo
Konec teakové jistoty, Hallberg-Rassy přechází na umělé dřevo
Byl-li ve světě jachtingu na něco spoleh, pak na to, že na lodích švédské loděnice Hallberg-Rassy se budete procházet po teakové palubě. Už to neplatí. Loděnice spojila síly s nizozemským výrobcem polyuretanové imitace dřeva EcoDeck. Nutno dodat, že imitace velmi věrné.