showTop
× Search
Nová Hallberg-Rassy 44
Daniel Vodička
/ Kategorie: Novinky

Nová Hallberg-Rassy 44

Švédská loděnice představila exteriér nové Hallberg-Rassy 44 již v srpnu. Na interiér si bylo nutné počkat až do začátku roku. Revoluční je jachta navenek, uvnitř přináší kvality se švédskou značkou spjaté již mnohá desetiletí.

Revoluční exteriér čekejte, pokud znáte lodě Hallberg Rassy již dlouhá léta. Loděnice kopíruje moderní trendy, ale s určitým zpožděním, jak se u konzervativní firmy sluší. Na přídi najdeme krátký integrovaný čelen, který slouží k uchycení asymetrického spinakeru či Code 0. Zároveň vysouvá kotvu dále od přídě a umožňuje jednoduché zavěšení žebříčku pro výstup přes příď.

Na zádi je instalovaná sklopná koupací plošina a pod čarou ponoru dva kormidelní listy, které usnadňují vedení lodi v silném větru a zmenšují namáhání na kormidelním mechanizmu. Zadní stěh je stažen na střed jachty a je jednoduše dopínací díky soustavě kladek.

Lana od stěžně do kokpitu jsou tažena pod palubou a objevují se až těsně před vinšnou. Kokpit je jako obvykle bezpečně hluboký, rozměrný a pohodlný.

Moderní jachta ale znamená také vyšší rychlost, než její předchůdkyně. Je tomu tak i zde. Hallberg-Rassy 44 by měla být schopna plout rychlostí 8,5 uzlu ve 12 uzlech na bočák. Hranice 10 uzlů bude dosažitelná ve větru kolem 25 uzlů. Pokud počasí ještě přidá, dá se očekávat na logu i o 2 uzle více. Pro sportovní jachtaře nejde o nijak závratné hodnoty, ale je třeba si uvědomit, že se bavíme o relativně těžké a pohodlné cruisingové jachtě.

Podpalubí nabízí více možností uspořádání interiéru, na přídi je možná jediná kajuta, nebo kajuty dvě. Kuchyně může být podél chodby do zadní kajuty, nebo do L místo navigačního stolku. Důležité je, že se v interiéru neplýtvá prostorem, podpalubí působí sevřenějším dojmem a to i díky centrálně orientovanému salónu. Vzdušné a prostorné interiéry se sice líbí laikům, zkušený jachtař si ale dovede představit, jaké problémy otevřený prostor v podpalubí vyvolává v bouřlivém počasí. 

Co se týče kvality zpracování, ta je značce Hallberg Rassy vlastní. Vysoká cena vyžaduje prvotřídně odvedenou práci. To ve švédské loděnici vědí. 

 

Parametry 

Celková délka 14,45 m
 Délka trupu  13,68 m
Délka na vodorysce 12,88 m
Šířka 4,20 m
Ponor 2,10 m
Výtlak 13 300 kg
Balast 5 300 kg
 Nádrže na vodu  650 l
 Nádrže na naftu  365 l
Výkon motoru 75 HP
Plocha plachet 109,6 m2
Cena  470 000 EUR bez DPH
Design German Frers
Více www.hallberg-rassy.com/

 

Předchozí článek Dopluje do cíle se zlomeným stěžněm?
Další článek Dramatická záchrana vojenskou lodí
Vytisknout
3204

Poslední videa


Závodní jachting

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Kurz na kapitánský průkaz C

Již za o víkendu startuje teoretický kurz na základní kapitánský průkaz C. Začínáme v pátek 15.listopadu. Jde o třídenní kurz určený jen pro 12 účastníků. Jen 12 proto, abychom se vám mohli...

Vyhledat

Nejbližší události

«listopad 2024»
poútstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Na horu