showTop
× Search
Neposlušné tchajwanské kontejnerovky
Daniel Vodička
/ Kategorie: Zajímavosti

Neposlušné tchajwanské kontejnerovky

Když zablokovala kontejnerová loď Ever Given Suez téměř na týden, byla z toho celosvětová panika a Egypt objednal stádo nových bagrů od Caterpillaru, aby vykopal druhý kanál největšího státního penězovodu. Nyní je to Ever Forward, která dělá tchajwanským rejdařům vrásky na čele.

O ztroskotání Ever Forward jsme již psali. Kontejnerovka vyjela z plavební dráhy od přístavu Baltimore 13. března. I s lodivodem na palubě. Rychlostí 13 uzlů najela do bahna na hloubce necelých 8 metrů při ponoru 13 metrů. Naštěstí stojí tentokrát v bahně mimo hlavní světovou dopravní cestu.

Po najetí na mělčinu proběhly první nesmělé pokusy o vysvobození. Byly podle očekávání neúspěšné. Na místo byly od té doby vyslány bagry, které se pokouší bahno kolem lodi odstranit. První seriózní pokus o uvolnění lodě proběhl před dvěma dny. Na místě napjala své síly pětice remorkérů, z nichž největší Signet Warhorse II využil svých maximálních 12 500 HP. Další pokus byl proveden dnes v noci, kdy mělo spojit své síly 7 remorkérů. Podle Marine Traffic se zdá, že ani tito siláci nedokázali s kontejnerovkou pohnout. Další pokus je naplánován na 3. dubna, kdy by měly být díky vyššímu přílivu podmínky příhodnější.

Také v tomto případě se pro zaplacení vzniklé škody hovoří o zajímavém principu sdílení nákladů, kterému se říká General Average. O vzniklé náklady se podějí provozovatel lodě se zákazníky, kteří mají na palubě lodě náklad v kontejnerech. 

Předchozí článek Námět na jarní plavbu
Další článek Odvážní mořeplavci
Vytisknout
2124

Poslední videa


Závodní jachting

Testy

Technika plavby

Vyhledat

Nejbližší události

«listopad 2025»
poútstčtsone
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Na horu