Nejzajímavější závodní jachta v ČR?
V Čechách není žádná jachta, která by mohla vyhrát Fastnet Race, nebo závod ze Sydney do Hobartu. Brzy to už ale nebude platit. V běhu je koupě, která vše postaví na hlavu.
Jakou jachtu si představíte, když mluvíme o vítězi Fastnetu nebo Hobartu? Zřejmě nějakou bestii dlouho 30 metrů, která potřebuje početnou posádku. To ale nemusí být pravda. Hlavním vítězem obou těchto regat je jachta, která vyhraje v handicapu IRC. V letech 2013 a 2015 v IRC zvítězily ve Fastnetu francouzské jachty JPK. Loni sice přálo počasí velkým jachtám, ale ve své třídě IRC 3 obsadily jachty JPK šest z prvních sedmi míst. A právě po jachtě JPK sáhl principál týmu Bohemia Praha Pavel Štolba.
Cesta k nové lodi
Základem týmu Bohemia Praha je trio Pavel Štolba, Milan Koláček a Ondřej Vachel. Po prodejí Figara 2 nastala pro tým situace jakým směrem se vydat dále. Stanovit si své cíle a podle toho uzpůsobit výběr lodě. Tým šel klasickou cestou mnoha výstav a testů lodí. Jako první na řadu přišla jezerní plachetnice Esse 850, se kterou tým dosáhl skvělého výsledku. Získal bronz na ME Sportsboatu ve Slovinské Portoroži.
Stále ale chybělo to hlavní. Konkurenceschopná námořní jachta. Požadavky byli následující. Najít jachtu, ke které není potřeba početná posádka. V úvahu přicházely jachty navržené na doublehanded závodění. V roce 2019 se představilo několik těchto zajímavých lodí. Zejména Sunfast 3300, J99 a JPK 1030. Po jednoduché selekci došlo k porovnávání Sunfastu a JPK. Téměř totožné lodě, které se liší drobnými detaily. Po dlouhém zvažování padla volba na JPK. Velkou výhodou je, že sám majitel loděnice závodí na této lodi a je přesně navržena na závody v handicapu IRC.
JPK 1030
První prohlídku jachty provedl Milan Koláček v Lorientu před koncem roku. Ostrý test byl domluven na leden. Sbalit oblečení a zamluvit letenky. Samotný test trval dva dny a okamžitě splnil naše očekávání. Loď je perfektně odladěná v každém detailu. Kormidlování je zážitkem. Jachta je v mnoha ohledech identická s Figarem 2. Výhodou oproti Sunfastu je i využití symetrického spinakeru. Loděnice se nachází přímo v Lorientu a výroba všech JPK vypadá úžasně.
První letošní závod
Letošní sezonu tým plánuje vyrazit s lodí Esse 850 a rok tradičně ukončit regatou Jabuka na lodi Dufour 34e. Od února 2021 začínají první tréninky ve francouzském Lorientu už na nové lodi JPK 1030.
5283
Související články
Severní, nebo jižní skupina?
Severní, nebo jižní skupina?
1700 mil zbývá do cíle Milanu Koláčkovi s Pierrem Brasseurem. Jsou na 17. místě, ale severní skupina se zdá být na dohled. To by mohlo znamenat posun do první desítky…
Nový spinaker je v čudu…
Nový spinaker je v čudu…
Další noc a další souboj. Spinaker ve vodě, dvouhodinová snaha o jeho vytažení na palubu. Podařilo se, ale plachta je v čudu. Koláček s Brasseurem pokračují v závodu Transat Cafe L´Or.
Pasát na dosah
Pasát na dosah
Milan Koláček s Pierrem Brasseurem už cítí pasát. Ještě to ale není ono… Vítr začíná mít správný směr, ale je slabý. Ještě to není expres na západ. Zatím jen zadýchaná lokálka.
Brutální noc a závod s časem
Brutální noc a závod s časem
Koláček s Brasseurem míří na jih do pasátu. Za sebou mají brutální noc, vítr kolem 35 uzlů, rychlost lodě 20, 22 i 24 uzlů. Nemají nic suchého na sebe, před sebou Madeiru a důležitou pasáž ke Kanárům.
Kostky jsou vrženy
Kostky jsou vrženy
Startovní pole se rozdělilo. Milan Koláček, Pierre Brasseur a většina startovního pole míří na jih. Největší favorité závodu vsadili na severní variantu trasy. Co to znamená?