showTop
× Search
1700 mil zbývá do cíle Milanu Koláčkovi s Pierrem Brasseurem. Jsou na 17. místě, ale severní skupina se zdá být na dohled. To by mohlo znamenat posun do první desítky… V čele Transat Cafe L´Or ve tříde Class40 je stále severní skupina jachet vedená SNSM. Dostaly se ale do bezvětří a jsou rychle dotahovány loděmi na jihu v pasátu. Obě skupiny nyní dělí tlaková výše, oblast bez větru. To by mohlo být nadějné pro skupinu na jihu. Již zítra by měla být v čele vedoucí jachta jižní skupiny Seafrigo-Sogestran. Je ale třeba opatrnost. Dělat odhady bez routingového programu je ošidné. Na první pohled to špatně nevypadá, ale první pohled může být šalebný. Těmto jachtám stačí jen málo k tomu, aby se rozletěly po hladině. Jižní skupinu budou brzy čekat obraty po větru. Tím se její trasa ještě protáhne. Čelo této skupiny by mohlo setrvat ve stabilním pasátu, který bude od východu slábnout, Milan s Pierrem to budou mít na hraně. Za nimi by již vítr měl...

Poslední videa


Závodní jachting

Nejzajímavější závodní jachta v ČR?
Daniel Vodička

Nejzajímavější závodní jachta v ČR?

V Čechách není žádná jachta, která by mohla vyhrát Fastnet Race, nebo závod ze Sydney do Hobartu. Brzy to už ale nebude platit. V běhu je koupě, která vše postaví na hlavu.

Jakou jachtu si představíte, když mluvíme o vítězi Fastnetu nebo Hobartu? Zřejmě nějakou bestii dlouho 30 metrů, která potřebuje početnou posádku. To ale nemusí být pravda. Hlavním vítězem obou těchto regat je jachta, která vyhraje v handicapu IRC. V letech 2013 a 2015 v IRC zvítězily ve Fastnetu francouzské jachty JPK. Loni sice přálo počasí velkým jachtám, ale ve své třídě IRC 3 obsadily jachty JPK šest z prvních sedmi míst. A právě po jachtě JPK sáhl principál týmu Bohemia Praha Pavel Štolba.

Cesta k nové lodi

Základem týmu Bohemia Praha je trio Pavel Štolba, Milan Koláček a Ondřej Vachel. Po prodejí Figara 2 nastala pro tým situace jakým směrem se vydat dále. Stanovit si své cíle a podle toho uzpůsobit výběr lodě. Tým šel klasickou cestou mnoha výstav a testů lodí.  Jako první na řadu přišla jezerní plachetnice Esse 850, se kterou tým dosáhl skvělého výsledku. Získal bronz na ME Sportsboatu ve Slovinské Portoroži.

Stále ale chybělo to hlavní. Konkurenceschopná námořní jachta. Požadavky byli následující. Najít jachtu, ke které není potřeba početná posádka. V úvahu přicházely jachty navržené na doublehanded závodění. V roce 2019 se představilo několik těchto zajímavých lodí. Zejména Sunfast 3300, J99 a JPK 1030. Po jednoduché selekci došlo k porovnávání Sunfastu a JPK. Téměř totožné lodě, které se liší drobnými detaily.  Po dlouhém zvažování padla volba na JPK. Velkou výhodou je, že sám majitel loděnice závodí na této lodi a je přesně navržena na závody v handicapu IRC.

JPK 1030

První prohlídku jachty provedl Milan Koláček v Lorientu před koncem roku. Ostrý test byl domluven na leden. Sbalit oblečení a zamluvit letenky. Samotný test trval dva dny a okamžitě splnil naše očekávání. Loď je perfektně odladěná v každém detailu. Kormidlování je zážitkem. Jachta je v mnoha ohledech identická s Figarem 2. Výhodou oproti Sunfastu je i využití  symetrického spinakeru. Loděnice se nachází přímo v Lorientu a výroba všech JPK vypadá úžasně.

První letošní závod

Letošní sezonu tým plánuje vyrazit s lodí Esse 850 a rok tradičně ukončit regatou Jabuka na lodi Dufour 34e. Od února 2021 začínají první tréninky ve francouzském Lorientu už na nové lodi JPK 1030.

5283

Testy

Technika plavby

Vyhledat

Nejbližší události

«listopad 2025»
poútstčtsone
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Na horu