Daniel Vodička / pondělí 17. července 2017 / Kategorie: Zajímavosti, Bezpečnost, Motorové jachty Nehody v turistickém ráji Chorvatsko se stalo v důsledku mezinárodní situace posledních dvou let turistickým rájem. Mnoho turistů také znamená mnoho nehod. Stačí, aby zafoukal vítr. Jadran není jako Slapy, jak si někteří myslí. Když přijde bouřka nebo zafouká bóra, bojují mnozí o život. To je i případ posledních dnů. Pomorska policija měla v Chorvatsku napilno. Před dvěma dny kolem osmé večerní zachraňovala policie a loď kapitanátu 16 osob ze 4 šlapadel nedaleko splitského přístavu. Na linku 112 zavolal šestnáctiletý šlapadlář poté, co celá skupinka zjistila, že v bóře nepatří šlapadlo mezi bezpečné dopravní prostředky. Všechny se podařilo zachránit, čtyři šlapadla však byla odnesena bórou do noci. Ve vlnách se je nepodařilo zachránit. Dnes ráno v 0130 začalo v Makarské pátrání po romantické dvojici, která se vydala na šlapadle na moře. Ve 0250 byli nalezeni 0,8 mil západně od Makarské. Šlapadlo zachráněno a odtaženo, dvojice skončila na policii. Další šlapadlisté byli zachraňováni na Istrii nedaleko Poreče. Na moře vypluli v 0340 a po nějaké době se převrhli. Asi šlapadlo ztratilo rovnováhu. Dva doplavali na břeh, dva ne. Po těch se úspěšně pátralo. Včera probíhalo také pátrání po dvou kajakářích nedaleko Unije. Bóra byla i na statné pádlaře příliš. Po více než třech hodinách byli nalezeni na moři a zachráněni. Jeden prochladlý na kost skončil ve špitálu. O tragické nehodě českého gumáku mezi Korčulou a Pelješacem pravděpodobně víte. Pětimetrový gumák s 75 HP motorem se srazil s 10 m dlouhou chorvatskou jachtou s motorem o výkonu 140 HP. K nehodě došlo v 2237 a podle svědků byly obě lodě osvětleny. Český občan, Skipper gumáku, byl po nehodě nezvěstný. Včera již chorvatští záchranáři jeho tělo našli… Výsledky vyšetřování nehody zatím nejsou známy. Co je důležité pro ostatní, nepodceňujte osvětlení lodí a člunů a berte navíc v úvahu, že na světelném pozadí může být druhá loď snadno přehlédnuta. Proto vozte s sebou navíc silnou baterku, abyste na svoji polohu byli schopni upozornit. Z nehod starších jen jednu, která by měla být poučením jak pro všechny skippery motoráků, tak pro plavce. K nehodě došlo nedaleko přístavu Mali Lošinj. Plavec se z Lošinje vydal na ostrůvek Zabadorski vzdálený 150 metrů. I když je v Chorvatsku povoleno plout rychleji než 12 uzlů až 300 m od pobřeží, přesto byl přejet a těžce zraněn motorovým člunem. S motorovými čluny jezděte ve skluzu až 300 m od pobřeží. Nikoli blíže. Přehlédnout plavce není problém a v případě nehody ve vysoké rychlosti je vaše vinna nezpochybnitelná. Poučení pro plavce. Pokud můžete, plavte jen podél břehu, kde jste v bezpečí. Předchozí článek To bude drahé kotvení… Další článek Když se nevejdete pod most Vytisknout 7484 Tagy: PelješacnehodaKorčulašlapadloUnijeLošinjMakarskáSplit Související články Prolomené molo v maríně Betina na Murteru Prolomené molo v maríně Betina na Murteru V maríně Betina se prolomilo betonové molo a zmizelo v hlubině. Některé lodě zachránila přetržená záďová lana, jedna jachta se potopila, posádku se podařilo zachránit. Na Korčule se vylíhly karety Na Korčule se vylíhly karety V Chorvatsku bylo poprvé zdokumentováno hnízdo mořské želvy karety. Ve středu 10. září se na pláži Pržina u Lumbardy objevily mladé želvy mířící k moři. Motorový člun těžce zranil plavkyni Motorový člun těžce zranil plavkyni Na Murteru v Betině 72letý Němec na gumáku s motorem cca 150 metrů od břehu nalétl na 47letou plavkyni a těžce ji zranil.
Prolomené molo v maríně Betina na Murteru Prolomené molo v maríně Betina na Murteru V maríně Betina se prolomilo betonové molo a zmizelo v hlubině. Některé lodě zachránila přetržená záďová lana, jedna jachta se potopila, posádku se podařilo zachránit.
Na Korčule se vylíhly karety Na Korčule se vylíhly karety V Chorvatsku bylo poprvé zdokumentováno hnízdo mořské želvy karety. Ve středu 10. září se na pláži Pržina u Lumbardy objevily mladé želvy mířící k moři.
Motorový člun těžce zranil plavkyni Motorový člun těžce zranil plavkyni Na Murteru v Betině 72letý Němec na gumáku s motorem cca 150 metrů od břehu nalétl na 47letou plavkyni a těžce ji zranil.
Kolik mil je možné uplout na 40 stop jachtě za 24 hodin? Kolik mil je možné uplout na 40 stop jachtě za 24 hodin? pátek 17. října 2025 150 je běžné, 200 už je hezký výkon. 250 mil je sen. To ale nestačí. Na rekord je dnes nutné uplout nejen více než 350, i 450 mil je málo. Nový rekord třídy Class 40 je 457,72 míle.
Charlie Dalin při Vendée bojoval s rakovinou Charlie Dalin při Vendée bojoval s rakovinou čtvrtek 9. října 2025 Vítěz poslední Vendéé Globe Charlie Dalin nebojoval při závodu kolem světa jen se svými soupeři, ale také s rakovinou. Navzdory nutnosti pravidelné medikace a bolestem dokázal zvítězit.
Proč spadl stěžeň na jachtě Multiklima a co bude dále? Proč spadl stěžeň na jachtě Multiklima a co bude dále? úterý 7. října 2025 Atraktivní třída First 36 má na České námořní rallye vážný problém. Včera spadl stěžeň na jachtě Multiklima a šušká se, že více, či méně poškozené by mohly být přední stěhy na několika dalších...
Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? čtvrtek 17. dubna 2025 Jak jste na charteru spokojeni s lodním dalekohledem? Používáte ho vůbec? Dan Přívara na kurzech nyní porovnal tento mlhu produkující produkt se dvojicí výborných dalekohledů Steiner.
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Jak bez práce dotáhnout mooring? Jak bez práce dotáhnout mooring? čtvrtek 16. října 2025 Na zádi lana zkrácená na půl metru od mola a na přídi supí svalovec, který se snaží neúspěšně napnout mooring. Už jste to viděli?
Jak spí sóloví jachtaři Jak spí sóloví jachtaři středa 15. října 2025 Kolem spánku sólových jachtařů se traduje spousta nepravd. Jak to vlastně s jejich spánkem je? Jsou schopni se během závodu vůbec vyspat?
Jak se stát důvěryhodným v očích posádky Jak se stát důvěryhodným v očích posádky středa 15. října 2025 Začínající skippeři často bojují s tím, že jsou v očích posádky stejně důvěryhodní, jako jako obhajující se Turek. Co udělat proto, aby posádka více důvěřovala mým schopnostem?