Nehoda a Nový Zéland přišel o 11 % svého vojenského námořnictva
Na ministerstvu války na Novém Zélandu mají hlavy v dlaních. Jedinou nehodou přišel ostrovní stát o 11 % svého vojenského námořnictva. To má přitom na starosti ochranu 4 300 000 km2 exkluzivní ekonomické zóny. Celá Evropa je přitom jen cca dvakrát větší.
K nehodě došlo u jižního pobřeží Samoy. Jde o první takovou ztrátu RNZN v době míru.
HMNZS Manawanui modernizovaná hydrografická, záchranná a podpůrná loď novozélandského námořnictva najela na mělčinu při průzkumu útesu u jižního pobřeží Samoy. Následně začala hořet, překlopila se a potopila. Ono plavidlo, předělané z norské servisní lodě Edda Fonn pracující v ropném průmyslu, představovalo již zmíněných 11 % novozélandského námořnictva. Některé lodě novozélandské armády jsou navíc zakonzervované. Důvodem je nedostatek posádek, nebo nedostatek financí.
Vzhledem k rostoucím ambicím Číny v indopacifické oblasti je přístup vlády Nového Zélandu k vlastním ozbrojeným silám odvážný. Ani zbývající plavidla země ptáka kiwi nebudou mezi nepřáteli budit hrůzu. Jde o dvě fregatky, jednu výsadkovou loďku, dvě oceánské hlídkové lodě, které jsou zakonzervované, neb není, kdo by na nich sloužil a dvě hlídkové loďky pro menší plavby kolem břehu. Jedna z nich je též zakonzervovaná. A pak už je tu jen jeden zásobovací tanker s prázdnými nádržemi.
Ještěže to nevědí v rozpínající se Číně, pak byl by ostrovní stát snadnou kořistí.
538
Související články
Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice?
Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice?
Superjachta Bayesian dlouhá 56 metrů se potopila během pár minut 19. srpna u pobřeží Sicílie. Sedm osob při nehodě zemřelo. Výrobce lodi Perini Navi od počátku hlučně svaloval vinu na profesionální posádku. Objevují se ale podezření, že by italská loděnice mohla být potrefenou husou.
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
O nebezpečí kotvení v mořské trávě
O nebezpečí kotvení v mořské trávě
To můžeme říkat pořád: „Nekotvi na řasách, nekotvi na řasách, nekotvi na řasách!“ No a co se děje? Stále kotví na řasách. A to je důvod ztroskotání katamaranu před Maslinicí.