Daniel Vodička / neděle 16. července 2017 / Kategorie: Ostatní regaty Naše Giulia na MS Po dvou týdnech strávených v Terstu na Mistrovství světa námořních lodí ORCi se opět probouzím do deštivého pražského rána a mám tak konečně prostor zhodnotit uplynulé dva týdny našeho společného týmového snažení. Díky intenzivní přípravě přímo v dějišti v předešlých měsících jsme nebyli úplnými nováčky. Věděli jsme, že máme problémy s rychlostí lodě v kurzech proti větru, jelikož už v přípravných závodech jsme odchylku zazanamenali, ale pořád jsme hledali chybu v nás a špatném trimu plachet nebo stěžně. Občas se totiž loď rozjela a my poráželi naše soupeře jedoucí na identicky stejných lodích. Bohužel a nebo spíše bohudík, nám toto mistrovství odpovědělo na otázku, v čem tkvěla chyba, i díky tomu, že se v Terstu sešlo 6 identických lodí a my měli ty nejlepší podmínky pro porozumění té naší. I konkurenční posádky nám překvapivě vycházely ochotně vstříc, což byla pro mě strašně milá zkušenost proti letům minulým. Celé Mistrovství se neslo v duchu slabého větru o síle 4-7 kn, již od prvního dne. V naší kategorii, tedy v kategorii C proto vládly lehké lodě typu FAR30 a MELGES32. Itálie 9.98 je ve větru 6-10 kn velmi náročná na trim plachet a spínání mechanického napínaní předního stěhu spolu se soft vanty a kladkovým backstayem. Bylo pro nás stále oříškem najít ideální nastavení. Starty na čtvrtý pokus a černou vlajku pak přinášely napínavé momenty na startovní čáře hlavně pro fotografy a pár diskvalifikací pro nedočkavce. Při pohledu na výsledkovou listinu se opět potvrdilo, že navigační rozjížďky jsou naší silnou stránkou a podařilo se zajet deváté místo, což byl náš nejlepší výsledek v rozjížďkách na mistrovství. V dalších rozjížďkách jsme zajížděli stabilní výsledky v druhé polovině startovního pole i přesto, že jsme měli z 90% výborné starty. Bohužel jsme vždy na první návětrné boji byli za půlkou. I přesto bylo Mistrovství pro náš tým velmi úspěšné. Přišli jsme na chybu, která nás brzdila a máme nyní dostatek času ji odstranit. Za sebe jsem si to opravdu užíval mnohem více než jsem přes hromadu starostí s rychlostí dával najevo. Měl jsem tu nejlepší posádku, která bojovala do posledního dne proti nepřízni osudu a já si nedokážu představit lepší. Jsme mladý tým, který se rozhodl vybojovat evropský respekt cestou postupného se zlepšování a společného jachtařského růstu a to nás spojuje. Výsledky najdete zde. U další regaty na shledanou Za posádku Giulia sailing Johan Předchozí článek To umí jen Francis Joyon! Další článek Skládací foilující trimaran TF10 Vytisknout 4080 Tagy: HirnšalmistrovstvíGiuliaTerst Související články Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye Říjen se stává pro české a slovenské závodní jachtaře mimořádně atraktivním měsícem. Již po 28. se pojede Česká námořní rallye, která naváže na novou slovenskou regatu Slovak Sailing Challenge, která bude startovat na stejném místě a na stejných jachtách Salona 46 a First 45. 28. Česká námořní rallye, poslední volná SALONA 46 28. Česká námořní rallye, poslední volná SALONA 46 Přihlášky na ČNR jsou otevřeny necelý měsíc a ve třídách Salona 46 a First 45 je volná již jen poslední Salona. Volné lodě jsou stále ve třídě Hanse 418. Kristýna Piňosová veze z Brazílie zlato Kristýna Piňosová veze z Brazílie zlato Kristýna Piňosová z RODOP iQFoil týmu potvrdila, že právem obhájila titul Jachtaře roku a v brazilském Búzios na juniorském mistrovství světa World Sailing vybojovala zlatou medaili.
Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye Říjen se stává pro české a slovenské závodní jachtaře mimořádně atraktivním měsícem. Již po 28. se pojede Česká námořní rallye, která naváže na novou slovenskou regatu Slovak Sailing Challenge, která bude startovat na stejném místě a na stejných jachtách Salona 46 a First 45.
28. Česká námořní rallye, poslední volná SALONA 46 28. Česká námořní rallye, poslední volná SALONA 46 Přihlášky na ČNR jsou otevřeny necelý měsíc a ve třídách Salona 46 a First 45 je volná již jen poslední Salona. Volné lodě jsou stále ve třídě Hanse 418.
Kristýna Piňosová veze z Brazílie zlato Kristýna Piňosová veze z Brazílie zlato Kristýna Piňosová z RODOP iQFoil týmu potvrdila, že právem obhájila titul Jachtaře roku a v brazilském Búzios na juniorském mistrovství světa World Sailing vybojovala zlatou medaili.
Vynikající film na dnešní večer Vynikající film na dnešní večer pondělí 23. září 2024 Chcete mít představu, jaké to je na závodní foilovací jachtě v Jižním oceánu? Toto vynikající video je z paluby jachty IMOCA Biotherm během etapy Jižním oceánem a kolem mysu Horn při závodu The...
ČANY Offshore Cup odstartován ČANY Offshore Cup odstartován pondělí 16. září 2024 V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...
Palagruža Cup Palagruža Cup čtvrtek 12. září 2024 Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Návyková Beneteau First 36 Návyková Beneteau First 36 čtvrtek 10. srpna 2023 Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...
Když třepe zadní lem plachty Když třepe zadní lem plachty pondělí 23. září 2024 Je časté, že máme dobře vytrimované plachty, ale zadní lem se stále třepe. Někteří to řeší dalším dotahováním na otěži, ale to není to pravé. Výsledkem bude, že zpomalíme. Jak nepříjemnému klepání...
Proč nedoporučuji na charteru kotvit na dvě kotvy Proč nedoporučuji na charteru kotvit na dvě kotvy pondělí 23. září 2024 Často vidím na facebookových stránkách Lodních novin debaty o kotvení na dvou kotvách. Na charterové jachtě bych se z bezpečnostních důvodů tomuto způsobu kotvení raději vyhnul.
Zkusíme to, uvidíme Zkusíme to, uvidíme neděle 22. září 2024 Vypadá to, že skipperovi scházel při zajíždění na místo jakýkoli plán. Zřejmě vplul mezi lodě a doufal, že to nějak dopadne. A nakonec to i dopadlo.