Motorové jachty Nimbus s elektromotorem
Na veletrhu v Düsseldorfu byl vystaven motorový člun Nimbus 305 Drophead E-power. Desetimetrový člun poháněný elektromotorem Torqeedo s akumulátory z BMW i.
Elegantní ale robustní severská jachta je běžně vybaveny dieselovými motory o výkonech 110 – 220 HP. Je optimalizována pro rychlosti do 22 uzlů. Někomu se to může zdát málo, ale jde o ekonomiku provozu.
Elektrická verze je vybavená motorem Torqeedo Deep Blue 80i. Motor s výkonem 80 hp je zásobován elektřinou ze dvou akumulátorů, které běžně najdeme v elektromobilech BMW. Jde o nejmodernější články s vysokým napětím. Na články, které nejsou levné (15 499 EUR s 19% DPH je devítiletá záruka. Obavy, že po devíti letech bude nutné dát půl milionu za baterky, jsou liché. Vývoj půjde dopředu a v té době již budou cena a kapacita článků jiné.
Dojezd na baterky
Zde se výrazně projevuje rychlost. Při rychlosti 4 uzle (7,5 km/h) uvádí Torqeedo dojezd 22 – 65 mil. Kdybychom byli na středu, dostaneme se nad 40 mil. Je to sice pomalé, ale vzdálenost je plně postačující. Kolik běžný majitel motorového člunu upluje za den? Rozhodně to není více. Proto bude možné zvýšit rychlost i za cenu snížení dojezdu. Obvykle se jezdí jen pár mil.
Odměnou za trpělivost je tichá a klidná plavba. Navíc ekologická.
Podívejme se ale ještě na samotnou jachtu. Již jsme řekli, že je dobře vypadající. Na kvalitě i designu je znát Skandinávie. Jde o velmi povedený daycruiser pro až 8 sob na palubě. Stříška nad kormidelníkem je elektricky skládací, celý kokpit je možné dokonce uzavřít. Prostor na přední palubě je určen pro opalování. V podpalubí je k dispozici koupelna , kajuta pro majitele a ještě jedna malá kajuta.. Drobné vaření si posádka odbude v kokpitu na palubě.
Jde o povedený člun, svědčí o tom nominace na jachtu roku.
Parametry
Délka |
10,07 m |
Šířka |
3,25 m |
Výtlak |
4 100 kg |
Ponor |
0,90 m |
Motorizace |
110 - 220 hp, Torqeedo Deep Blue i 80 |
Nádrž na palivo |
250 l |
Nádrž na vodu |
150 l |
Počet kajut |
2 |
Cena |
240 000 EUR s DPH |
Více informací |
www.nimbus.se |
2806
Související články
Elektrický motor na dinghy?
Elektrický motor na dinghy?
Přívěsný motor na dinghy. Co je s ním starostí. Je těžký, hlučný, často špinavý, neskladný, nespolehlivý… A přitom taková blbost… Je otázkou, jestli nenastala doba na jeho výměnu.
Torqeedo ve Vendée Globe
Torqeedo ve Vendée Globe
Závodíte na plachty kolem světa. Stále ale potřebujete dieselový motor, aby dokázal zajistit nezbytné dodávky elektrické energie. Torqeedo nyní toto změní v týmu Malizia.
Torqeedo Power 48-5000
Torqeedo Power 48-5000
Elektrický pohon si hledá cestu do světa automobilů i lodí. V jachtařském světě je jedním z pionýrů firma Torqeedo. Prozatímním vrcholem mezi jejich akumulátory je model Power 48-5000.