showTop
× Search
Malizia znovu ve hře
Daniel Vodička
/ Kategorie: Ostatní regaty

Malizia znovu ve hře

Tým Malizia vedený ve druhé etapě The Ocean Race Willem Harrisem, předvedl fantastický kousek, když se z posledního místa se ztrátou téměř 200 mil probojoval za necelých 5 dnů do čela závodu. Do cíle zbývá 1800 mil a rychlost vedoucích jachet se blíží 25 uzlům.

Po nevypočitatelných rovníkových tišinách následoval dostih v pasátu jižní polokoule a po něm takticky náročný průjezd kolem západního výběžku tlakové výše v jižním Atlantiku. Být dále na západ sice znamenalo jistotu silnějšího větru, ale také více uplutých mil. Zkrátit si cestu kolem rohu tlakové výše se pokusil tým GUYOT. Neúspěšně. Dostal se do slabého větru a dnes ztrácí na vedení přes 300 mil.

Západní volba trasy naopak vyšla týmu Malizia. V pasátu na čelo ztrácel a navíc hlásil technické problémy s foilem, ale nyní se zdá, že je na palubě vše v pořádku. Posledních 5 dnů si vedl skvěle, navigátor Nicolas Lunven odvedl vynikající práci a tým se dostal do čela. Celý tým skvěle šlape, velkou porci zkušeností ukazuje veterán Yann Elies, který naskočil za zraněného Borise Herrmanna.

Vedoucí trojice Malizia, 11th Hour Racing a Holcim má nyní minimální rozestupy. Čtvrtý Biotherm ztrácí 55 mil a pluje dále na severu. Vedoucí čtveřice se drží před frontou. Nyní je důležité, se před ní udržet co nejdéle. Je čas šlapat na plyn. Po přechodu fronty se v oblasti znovu rozšíří tlaková výše a vítr bude lehat.

Na závěr před cílem bude závodníky čekat ještě jedna překážka v podobě bezvětří. Jde o hřeben vysokého tlaku vzduchu před Kapským městem, který odděluje západní proudění, ve kterém startovní pole nyní pluje, od jihovýchodního před cíle. Rozhodnutí nakonec může padnout až 250 mil od cíle.

Technické problémy nyní řeší dva týmy. 11th Hour Racing bojuje s náladovým odsolovačem, který je naprosto nezbytný. Občas vypoví poslušnost, nechá se hodiny obskakovat, aby se po nočním odpočinku zatvářil, že je vše v pořádku. Na pár hodin. Taková hra kočky s myší. Odsolovač je přitom nezbytný nejen na pití. Voda je nutná pro zalévání freeze dried stravy. Bez vody je to nejedlé.

Poslední tým GUYOT přišel o spinaker, který byl na hraně tlakové výše zapotřebí. Z vody, kam spadl, se ho podařilo zachránit, ale trhlý byl jak staré prostěradlo. Vypadá to, že bez krejčího je plachta těžko opravitelná.

Polohu lodí najdete zde.

Předchozí článek Impacd Boats: když lodě staví tiskárna
Další článek Kolik je místa na odpad na dně moří?
Vytisknout
455

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu