showTop
× Search
Impacd Boats: když lodě staví tiskárna
Daniel Vodička
/ Kategorie: Motorové jachty

Impacd Boats: když lodě staví tiskárna

Udržitelnost a šetrnost k životnímu prostředí jsou stále silnějším imperativem i v lodním stavitelství. Současný technologický pokrok zároveň umožňuje nové přístupy ke stavbě lodí, donedávna zcela nemyslitelné. Nizozemská loděnice Impacd Boats je toho nejjasnějším dokladem. Tento výrobce lodí z Fríska dodává na trh motorové čluny vyrobené z recyklovaných plastů pomocí 3D tisku.

Stejně jako u dalších modelů ve výrobním programu, i ke stavbě modelu Impacd450 Limited Edition, který byl představen na veletrhu boot Düsseldorf, loděnice použila mix plastů, pocházejících z recyklovaných obalů a PET lahví. Díky tomu je trup mimořádně pevný a odolný proti nárazu. Kromě zmíněné novinky dlouhé 4,5 metru výrobní portfolio Impacd Boats zahrnuje ještě modely s délkou 5,5 a 6,8 metru. 

Pokud jde o tvar trupu, tady se loděnice experimentů zdržela a zvolila zcela tradiční vzhled. To už ale neplatí o motorech. Model Impacd450 pohání nová elektrická jednotka Mercury Avator. Loděnice loď stavěla speciálně pro osazení tímto novým agregátem. Motor s označením 7,5e má výkon 750 W, vyměnitelnou baterii a multifunkční pínu. O stavu baterie a předpokládaném dojezdu kormidelníka informuje displej.

Netradičního je toho u této loděnice opravdu hodně a platí to i o barevném finiši. Není však třeba obávat se, že by loděnice „uměla“ jen černou, jak by mohlo vyplývat z webové prezentace. A stejně tak nesází jen na závěsné elektromotory - větší model 635 pro osm osob pohání vestavěný 25koňový elektromotor Propel D1.

"Podle studie TU Delft jsou čluny Impacd o 74 procent udržitelnější než běžné laminátové lodě. Díky tomu, že se při výrobě používají převážně recyklované materiály, jsou lodě recyklovatelné také na konci svého životního cyklu,“ uvedla Marieke De Boer, generální ředitelka společnosti Impacd Boats. 

Klíčové slovo „udržitelnost“ se promítá i do ceníku nizozemské loděnice. Startovací cena modelu 550 je 36 900 eur, u většího modelu 635 je to 54 900 eur.

Více zde.

 

Předchozí článek Setkání čtenářů Lodních novin na Orlíku
Další článek Malizia znovu ve hře
Vytisknout
338

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu