Marie Marková / pondělí 1. dubna 2019 / Kategorie: Rozhovory, Ostatní regaty, Velikonoční regata Libor Hošek: vítěze zdobí dobrá týmová práce Před zahájením Velikonočky přinášíme sérii rozhovorů s vybranými účastníky závodu. Jedním z nich je Libor Hošek, kapitán týmu Benemedo Sailing. Libor Hošek patří k předním českým navigátorům a odborníkům na weather routing. I letos se zúčastní Velikonoční regaty. Co od něj můžeme očekávat? A Jak je jeho tým připraven? Čtěte dále. Proč jste si z regat vybral zrovna Velikonočku? Je to asi jediná regata, kde se na téměř shodných charterových lodích jedou dvě delší navigační rozjížďky. Parta kamarádů, kde ani nemusí být všichni aktivní jachtaři, tak může ochutnat, jak vypadá offshore jachting a zároveň se může poměřit s velkou skupinou kvalitních soupeřů. Jaké podmínky jsou pro vás výhodné a které naopak vám nesvědčí? Benemedo Sailing má stejně jako loni v posádce dva výtečné kormidelníky - Honzu Kuchaře a Marka Bachtíka. Dobrý kormidelník je velkou výhodou v obtížných podmínkách, tedy ve velmi slabém a zejména pak ve velmi silném větru doprovázeném vlnami. Jak jste se na závod připravoval? Dohodli jsme se s posádkou, kdo co zařídí a jak pojedeme. Zatím vše klape podle plánu. Syn Filip nám vaří „velikonoční“ menu, takže musím chodit ochutnávat. Po očku také sleduji předpověď počasí, ale větší zkoumání ještě přijde. Která část závodu rozhodne o vítězi? Nevím, to se uvidí. Každý rok je to trochu jiné. Vítěze většinou zdobí dobrá týmová práce, méně chyb a více štěstí. Jste tryskař, nebo volíte otevřené moře? Rozhodně tryskař! Velikonoční regata startuje již za několik dní, tipujte na vítěze závodu a vyhrajte ceny od Helly Hansen. Více zde. Předchozí článek 100 000 navštívených stránek za měsíc Další článek Poprvé na loď s malými dětmi. Nebojte se. Vytisknout 8807 Tagy: Velikonoční regatarozhovorVelikonočkaHošek Související články Milan Koláček, ohromný úspěch i prostor na zlepšení Milan Koláček, ohromný úspěch i prostor na zlepšení Milan Koláček zajel ve světové špičce 6. místo ve své prvním sólové regatě. Co řekl o závodu, kde jsou jeho slabiny, jaký je další program a co mu chybí? Rozhovor s Milanem Koláčkem před druhou etapou Rozhovor s Milanem Koláčkem před druhou etapou Ve 1400 startuje Milan Koláček do druhé etapy Les Sables – Horta. 1275 mil sólo z Azor do Les Sables. Co řekl Milan před startem? Se špičkou můžeme držet krok, řekl Milan Koláček Se špičkou můžeme držet krok, řekl Milan Koláček V neděli startuje závod Les Sables - Horta. Jak probíhají přípravy na 2500 mil dlouhou regatu a jak poučný byl první závod sezóny? O přípravě a závodu jsme si povídali s Milanem Koláčkem.
Milan Koláček, ohromný úspěch i prostor na zlepšení Milan Koláček, ohromný úspěch i prostor na zlepšení Milan Koláček zajel ve světové špičce 6. místo ve své prvním sólové regatě. Co řekl o závodu, kde jsou jeho slabiny, jaký je další program a co mu chybí?
Rozhovor s Milanem Koláčkem před druhou etapou Rozhovor s Milanem Koláčkem před druhou etapou Ve 1400 startuje Milan Koláček do druhé etapy Les Sables – Horta. 1275 mil sólo z Azor do Les Sables. Co řekl Milan před startem?
Se špičkou můžeme držet krok, řekl Milan Koláček Se špičkou můžeme držet krok, řekl Milan Koláček V neděli startuje závod Les Sables - Horta. Jak probíhají přípravy na 2500 mil dlouhou regatu a jak poučný byl první závod sezóny? O přípravě a závodu jsme si povídali s Milanem Koláčkem.
Poslední den před startem… Poslední den před startem… sobota 25. října 2025 Zítra startuje doublehanded závod přes Atlantik. Loď Milana Koláčka je připravená, od včerejších 1800 už musí být jachty v závodní konfiguraci. Jídlo, voda, plachty, veškerá bezpečnostní...
Co Milana čeká po startu? Co Milana čeká po startu? pátek 24. října 2025 Závod, který Milana s Pierrem čeká, bude extrémně náročný. Podívejte se na několik momentů, několik front, které budou muset projet. Dnes to vypadá, že to bude fronta za frontou nejméně za...
Bude to brutální… Bude to brutální… pátek 24. října 2025 Jsme v Le Havre v místě startu Transat Cafe L´Or. Přešla fronta, tlaková níže, déšť, vítr v poryvech až 50 uzlů. Milan Koláček v neděli startuje s Pierrem Brasseurem...
Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? čtvrtek 17. dubna 2025 Jak jste na charteru spokojeni s lodním dalekohledem? Používáte ho vůbec? Dan Přívara na kurzech nyní porovnal tento mlhu produkující produkt se dvojicí výborných dalekohledů Steiner.
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Jaký mód nastavit na autopilotu při plavbě na plachty Jaký mód nastavit na autopilotu při plavbě na plachty čtvrtek 23. října 2025 Plujete na plachty a přemýšlíte, jaký mód nastavit na autopilotu. Máte plout na AUTO, na WIND, nebo na TRACK? Co bude pro vaši plavbu ideální, abyste se dostali z A do B nejrychleji?
Stabilizace jachty na jediném laně v různých situacích Stabilizace jachty na jediném laně v různých situacích středa 22. října 2025 Při přístavních manévrech je dobré umět stabilizovat jachtu u mola na jediném laně. Jednodušeji se pak odplouvá i připlová. V různých situacích využíváme různé kombinace lana a motoru.
Kurzy nejen přístavních manévrů na jaro 2026 Kurzy nejen přístavních manévrů na jaro 2026 úterý 21. října 2025 Právě jsme vypsali termíny třídenních kurzů přístavních manévrů v Chorvatsku na duben 2026. Jde o kurzy, které odstraní největší slabinu každého jachtaře, tedy zajíždění do přístavu. Vedle...