showTop
× Search
Kruté chvíle čekání
Daniel Vodička
/ Kategorie: Ostatní regaty

Kruté chvíle čekání

Před 5 dny plul na čele The Ocean Race tým Holcim – PRB s náskokem přes 550 mil. Nikým neohrožován, mohl šetřit loď, nemusel jet na hraně. Dnes má náskok jen 120 mil a situace je docela jiná. Posádka Holcim – PRB se musí ohlížet přes rameno. Co se stalo?

Startovní pole je jako na gumové kšandě. Po startu z Kapského Města Holcim – PRB natahoval náskok jako gumu od tepláků. Před pěti dny byla napnutá k prasknutí. Pak se začala zkracovat. Nyní by se zmenšování náskoku mohlo zase zastavit.

Na začátku března zaostávala Malizia za Holcim – PRB jen něco přes 50 mil. Holcim – PRB se však udržela v pomalu postupující tlakové níži, zatímco zbytek startovního pole se propadl za níži do oblasti vysokého tlaku vzduchu. Jinými slovy skončil v bezvětří. Náskok Holcim – PRB začal rychle růst. Za 3 dny to bylo 550 mil.

Image
Narostl na 570 mil, aby se začal před 5 dny zkracovat. Situace se obrátila. Holcim – PRB se dostal do oblasti vyššího tlaku a trojici pronásledovatelů dohnala studená fronta. Usadila se v ideálním větru před studenou frontou a začala dohánět vedoucí jachtu. Nejprve pomalu, poslední dva dny se již náskok zkracoval velmi rychle.

Dnes se krvácení vedoucí jachty zpomalilo. Fronta ji také dohnala a Holcim – PRB zrychlila na 24 uzly. Pronásledovatelé jsou však stále rychlejší. Malizia nyní ukazuje rychlost 27,4 uzlu. Jachty nyní letí východním kurzem podél hranice Ice Exclusion Zone. Podmínky jsou ideální. Před přídí je oblast vyššího tlaku vzduchu, moře by tedy mělo být relativně klidné (alespoň ne rozbité). Windy ukazuje výšku vln kolem 2 metrů. Dokonce by mohlo dojít k překonání rekordu v počtu uplutých mil za 24 hodin. Bude to záležet na tom, jak rychle se bude pohybovat fronta a zdali se v ní jachty udrží.

Image
Prasklá kormidla na 11th Hour Racing

V posledních dnech probíhaly opravy na kormidlech 11th Hour Racing. Tým objevil prasklinu nejprve na jednom kormidle, později u na druhém. Kormidla jsou výklopná. Aby kormidlo, které není třeba (návětrné), nebrzdilo. Volné kormidlo tým vyměnil za náhradní, které s sebou veze a prasklý list byl opraven. Navzdory škodám a potřebným opravám se týmu podařilo udržet v kontaktu se soupeři.

Polohu lodí najdete zde.

Předchozí článek Charter jako základní právo. Finové zvou na palubu každého
Další článek Sólo plavba nebo doublehanded jachting
Vytisknout
562

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu