Konec bouřlivého týdne a speciální kurz na 2025
Pondělní studená fronta ukončila 10 dní trvající jugo. Nevšední situace vyvrcholila dvěma dny, kdy vítr místy atakoval 60 uzlů. Moře před Zadarem připomínalo horskou peřeji. Voda vystoupala až na úroveň polobotek pumpaře obsluhujícího stojany čerpací stanice INA u vjezdu do maríny Tankerkomerce.
V přístavu jsme potřebovali štokrle, abychom vlezli do kokpitu jachet vznášejících se vysoko nad moly.
Vše vyvrcholilo bouřkami, deštěm monzunového typu, přechodem fronty. A poklesem hladiny na úroveň v námořních mapách po věky zaznamenávanou.
Nyní se už zdá, že počasí nabývá svoji běžnější, tedy umírněnější tvář. Naše kurzy přístavních manévrů už budou méně extrémní. Protože to, co jsme zažili v první polovině tohoto týdne, bylo bez jakýchkoli pochybností možné nazvat kurzy extrémního manévrování Lodních novin.
Vzhledem k úspěchu, který první tři dny měly na palubách všech tří školících jachet, uvažujeme o zařazení kurzů extrémního manévrování Lodních novin do našeho pravidelného menu.
V současné chvíli proto finalizujeme jednání se zástupci Chorvatského turistického střediska a Državnog meteorološkog zavoda o zajištění juga o rychlosti 35 – 60 uzlů na termín 31.3. – 2.4.2025. Nejprve se handrkování o ceně zadrhlo na nerealistických finančních požadavcích DHMZ. Stačila ale výhrůžka přesunutím atraktivní akce na západní pobřeží Jadranu a chorvatští meteorologové byli ochotni slevit. Nyní se dolaďují poslední detaily.
Vyzýváme tedy zájemce o tento speciální kurz, aby se nám hlásili předem mailem. Počet míst na rok 2025 je omezen.
659
Související články
Kurzy na kapitánské průkazy C a B
Kurzy na kapitánské průkazy C a B
Na začátek listopadu připravujeme dva teoretické kurzy. Pro zájemce o kapitánský průkaz C je určený kurz od 15.11. a teoretický přípravný kurz na zkoušky způsobilosti k vedení námořní jachty stupeň B se bude konat o týden dříve. Tedy pro ty, kteří chtějí plout dále, nebo na větších jachtách. V obou případech půjde o klasický prezenční třídenní kurz od pátku do neděle.
Uvolněné místo na kurzu nouzových situací na jachtě
Uvolněné místo na kurzu nouzových situací na jachtě
Stojíte na kotvě na 10 metrech hloubky a vrátek vypoví službu. Jak kotvu vytáhnout? Umíte na vlnách předat vlečné lano na druhou jachtu? Zajet na bóji nebo na kotvu na plachty? Zkoušeli jste kormidlovat nouzovou pákou? Umíte nouzově opravit plachtu? Pracovat na stěžni?
Jak využít zabrzdění u mola?
Jak využít zabrzdění u mola?
Couvám k molu a zabrzdím. Loď se zastaví. Je to vše, nebo mohu brzdění využít mnohem lépe, pomoci si proti větru, nebo posunout záď dle přání a potřeby? Může být zabrzdění víceúčelové, takříkajíc multifunkční? Na jachtě s jedním listem kormidla ano a znamená to velkou pomoc.
Jak zajet sólo na toto místo?
Jak zajet sólo na toto místo?
Včera jsme si rozebrali jednoduchou možnost, jak z místa vyplout. Dnes se podíváme, jak na místo jednoduše zajet i v případě, že jsem na palubě sám.
Jak vyplout sólo
Jak vyplout sólo
Jste sami na zelené plachetnici a potřebujete vyplout z tohoto místa. Jak na to? Jak postupovat, aby byl celý manévr bezpečný a pod kontrolou? Je to jednoduché. Pokud víte, jak postupovat.