Daniel Vodička / úterý 19. dubna 2016 / Kategorie: Zajímavosti Kapitán Kalamita Američan Steve Shapiro získal ve svých 71 letech ve Velké Británii přezdívku Kapitán Kalamita. Jestli zaslouženou, to posuďte sami. Se svým kamarádem Bobem Weisem vyplul Shapiro v červenci ze Skandinávie na 40 stop dlouhé jachtě Nora. Cílem byly Spojené státy. V cestě Atlantický oceán. Osud nebyl cestě nakloněn První dvě asistence záchranných služeb si vyžádala plavba dvojice důchodců již ve Skandinávii. Na pomoc vypluli jak Dánové, tak Norové. Na vině byly potíže s hřídelí lodního šroubu. Následovala dvojice záchranných operací ve Skotsku. V hlavní roli propeler. Najetí na mělčinu přišlo nejprve v Severním Irsku a následně i v Irsku samotném. Také zde byla zapotřebí pomoc záchranářů. Dále se pohroma přesunula na jihozápad Anglie do Cornwallu. Zde se podařilo zalarmovat pomoc třikrát. Z toho dvakrát RNLI ze St. Ives Naposled si jachta Nora lehla na bok poté, co byla špatně vyvázána u mola v přístavu Hayle Harbour. Při té příležitosti došlo i k malému požáru. Dvojice nechala při svém odchodu uvnitř hořet svíčku. I když oba Američané ukázali navzdory nepřízni osudu velké odhodlání, devátá záchranná akce už byla poslední. Hodili ručník do ringu, jachtu Nora prodali a do Spojených států se vrátili letadlem. Předchozí článek Nejdelší možná trasa Další článek Oceanis 41.1 – Evoluce přeje rychlosti Vytisknout 6517 Tagy: záchrana Související články Bezpečnostní mapa lodi Bezpečnostní mapa lodi Majitelé své jachty velmi dobře znají a v případě jakékoli závady vědí kam sáhnout. Často však mají na palubě své přátele a známé, kteří se tak dobře neorientují. V krizových situacích nemusí potřebné bezpečnostní vybavení najít. Záchrana v ledové bouři v Jižním oceánu Záchrana v ledové bouři v Jižním oceánu V bouři ve větru o rychlosti 90 uzlů upadl kýl jachtě Tonyho Bullimora a jachta se překlopila. Zachráněn byl za 4 dny ve chvíli, kdy si všichni mysleli, že je mrtvý. Druhým zachráněným v nouzi byl Raphaël Dinelli. Jeden z mimořádných příběhů světového offshore jachtingu. Tedy... Vlastně příběhy dva. Jak vypadá záchrana vraku závodní jachty Jak vypadá záchrana vraku závodní jachty Nákladní loď a plachetnice se srazí a plachetnice je rozlomena vejpůl. Je třeba vrak odstranit. Jak taková záchrana probíhá? Svědectví z první ruky.
Bezpečnostní mapa lodi Bezpečnostní mapa lodi Majitelé své jachty velmi dobře znají a v případě jakékoli závady vědí kam sáhnout. Často však mají na palubě své přátele a známé, kteří se tak dobře neorientují. V krizových situacích nemusí potřebné bezpečnostní vybavení najít.
Záchrana v ledové bouři v Jižním oceánu Záchrana v ledové bouři v Jižním oceánu V bouři ve větru o rychlosti 90 uzlů upadl kýl jachtě Tonyho Bullimora a jachta se překlopila. Zachráněn byl za 4 dny ve chvíli, kdy si všichni mysleli, že je mrtvý. Druhým zachráněným v nouzi byl Raphaël Dinelli. Jeden z mimořádných příběhů světového offshore jachtingu. Tedy... Vlastně příběhy dva.
Jak vypadá záchrana vraku závodní jachty Jak vypadá záchrana vraku závodní jachty Nákladní loď a plachetnice se srazí a plachetnice je rozlomena vejpůl. Je třeba vrak odstranit. Jak taková záchrana probíhá? Svědectví z první ruky.
Severní, nebo jižní skupina? Severní, nebo jižní skupina? pondělí 10. listopadu 2025 1700 mil zbývá do cíle Milanu Koláčkovi s Pierrem Brasseurem. Jsou na 17. místě, ale severní skupina se zdá být na dohled. To by mohlo znamenat posun do první desítky…
Nejúspěšnější sponzor IMOCA končí Nejúspěšnější sponzor IMOCA končí pondělí 10. listopadu 2025 Společnost PRB končí se sponzoringem týmu IMOCA. Dvojnásobný vítěz Vendéé Globe už v dalším ročníku triumf nepřidá. Loď Holcim-PRB je na prodej. Končí firma, která se angažovala...
Nový spinaker je v čudu… Nový spinaker je v čudu… sobota 8. listopadu 2025 Další noc a další souboj. Spinaker ve vodě, dvouhodinová snaha o jeho vytažení na palubu. Podařilo se, ale plachta je v čudu. Koláček s Brasseurem pokračují v závodu Transat Cafe...
Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? čtvrtek 17. dubna 2025 Jak jste na charteru spokojeni s lodním dalekohledem? Používáte ho vůbec? Dan Přívara na kurzech nyní porovnal tento mlhu produkující produkt se dvojicí výborných dalekohledů Steiner.
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Spotřeba nafty a nabíjení akumulátorů pomocí motoru Spotřeba nafty a nabíjení akumulátorů pomocí motoru čtvrtek 6. listopadu 2025 Jak je to se spotřebou paliva v případě, že potřebujete dobíjet baterky pomocí alternátoru? Kolik nafty je třeba počítat na hodinu dobíjení?
Jak pohnout zádí dle potřeby Jak pohnout zádí dle potřeby pondělí 3. listopadu 2025 Couváte bokem k molu. V té chvíli mohou nastat dvě situace. Obě jsou snadno řešitelné, pokud včas a samozřejmě správně zareagujeme.
Jaký mód nastavit na autopilotu při plavbě na plachty Jaký mód nastavit na autopilotu při plavbě na plachty čtvrtek 23. října 2025 Plujete na plachty a přemýšlíte, jaký mód nastavit na autopilotu. Máte plout na AUTO, na WIND, nebo na TRACK? Co bude pro vaši plavbu ideální, abyste se dostali z A do B nejrychleji?