Nejdelší možná trasa
Nejdelší možná trasa
„Delší trasou snad ani není možné jet,“ posteskl si včera večer Milan Koláček. Má pravdu. Transat AG2R asi nemůže být delší. Pojďme se podívat na čísla.
Trasa závodu je daná průjezdem kolem Kanárských ostrovů. Na západě souostroví byl bod, který bylo nutné nechat po pravoboku. Od tohoto bodu je to do cíle u ostrova St. Barth přesně 2533 mil nejkratší trasou. To ale není případ tohoto ročníku. V této chvíli se zdá, že od Kanárů do cíle bude cesta dlouhá 3271 mil. To je o 700 mil více!!! Celkově to znamená, že 3851 mil je ideální vzdálenost od startu do cíle a realita bude 4589 mil. To je tedy slušná porce navíc.
K tomu jsou všechny ty míle navíc pomalé. Znovu dáme slovo Milanovi: „Jde to pomalu. Vzduch je teplý jako sviňa, takže 13 – 17 uzlů větru tady, je jako 10 – 12 uzlů ve Francii při zimním tréninku. Snažíme se stále dostat na jih. Mělo by to tam být stabilnější s větrem. Co bude s Cercle Vert a Artemis, to se uvidí. Každopádně jsou (špatná zpráva) rychlejší. Dnes večer snad přijde silnější vítr stočený ze severu, tak to snad bude o něco lepší. Každopádně zítra by to měla být halza a zase na jih. A ještě na závěr poděkování všem, kteří nám poslali povzbuzení. Moc nám to pomohlo. Děkujeme.“
Pořadí?
Milan s Pierrem na Fulgur-Evapco se stále drží na výborném šestém místě. Do konce je ještě 1300 mil. Pokud by to vydrželo, bude to fantastický úspěch. Nepříjemným soupeřem je však britská Artemis, která je velmi rychlá. Bude těžké udržet ji za zády.
Něco k počasí
Jak správě poznamenal jeden náš čtenář, měli bychom pro některé čtenáře vysvětlit, co je to GRIB. Mluvíme-li o počasí během závodu, odvoláváme se na soubory GRIB. Informace o nich a místa, kde je stáhnete, najdete zde. Komu tento způsob zobrazení nevyhovuje, může se podívat na jiný produkt. Jmenuje se windyty. Tam je také možné najít vítr. My ale pro lepší orientaci dáváme přednost statickým Gribům.
Polohu najdete zde.
6836
Související články
Severní, nebo jižní skupina?
Severní, nebo jižní skupina?
1700 mil zbývá do cíle Milanu Koláčkovi s Pierrem Brasseurem. Jsou na 17. místě, ale severní skupina se zdá být na dohled. To by mohlo znamenat posun do první desítky…
Nový spinaker je v čudu…
Nový spinaker je v čudu…
Další noc a další souboj. Spinaker ve vodě, dvouhodinová snaha o jeho vytažení na palubu. Podařilo se, ale plachta je v čudu. Koláček s Brasseurem pokračují v závodu Transat Cafe L´Or.
Pasát na dosah
Pasát na dosah
Milan Koláček s Pierrem Brasseurem už cítí pasát. Ještě to ale není ono… Vítr začíná mít správný směr, ale je slabý. Ještě to není expres na západ. Zatím jen zadýchaná lokálka.