showTop
× Search
Jirka Pacák při plavbě z Šibeniku na Maltu zajel také do Černé Hory, respektive do Boky Kotorské. Jak vypadala úřední mašinérie při plavbě mimo Evropskou unii? V Dubrovníku v přístavu Gruž v budově se žlutým čtvercem a velkým Q šlo vše hladce. Nejprve kapitanát, kde jen okopírovali crew list, a pak policie s doklady. A celnice. Ta opět kopírovala ostošest. Vše ale šlo rychle, zdržel nás víc nákup chleba a vody. V Dubrovníku má úřad otevřeno nepřetržitě. „Už se nikde nezastavujte,“ zdůraznil úředník. Na cestě je sice ještě poslední chorvatský přístav Molunat, ale po odhlášení tam není zastávka možná. Chorvaté odplutí hlídají. V Boce Kotorské Plavba podél pobřeží byla v klidu, jen jsme si občas pomohli motorem překonat fleky nicotného větru. Za poloostrovem Prevlaka začíná hluboký záliv Boka Kotorská. Celou Boku jsme motorovali proti slabšímu protivětru. Byla noc, chladno, a chtěl jsem už mít nohy pod dekou. Po jedné hodině v noci a...

Jak zabránit nehodě

Stáčíte se v maríně do mezery v řadě lodí. Už to vypadá, že se mezi ně nevejdete. Rohem zádi se řítíte na bok stříbrného 18 m dlouhého motoráku a škody na majetku a sebevědomí vidíte již...

Poslední videa


Závodní jachting

Testy

Jak se kotví v Parze

Jak se kotví v Parze
Daniel Vodička

Jak se kotví v Parze

Jedete k pláži, ze zádi vyhodíte kotvu, pouštíte lano a pokračujete ke břehu, co to jde. Když už to nejde, odnesete příďovou kotvu na pláž a tam ji zadupáte do písku, jak jen to jde. Tak se kotví v Parze.

Parga je řecké městečko na pobřeží Jónského moře mezi Korfu a Lefkádou. Tak na úrovni ostrova Paxos. Mezi charterovými společnostmi oblíbené, proto hojně navštěvované.

Charterová společnost Sailing Holidays se specializuje na flotilové plavby. Jedna loď  s personálem charterovky, zbytek jsou větší či menší laici. Personál charterovky má samozřejmě výborné lokální znalosti.

Foto Pavel Janeček

Foto Pavel Janeček

Zakopat kotvu a zatížit polínkem.
V Parze řeší stání tak, jak vidíte na snímcích. K tomu, aby bylo možné si něco takového dovolit, si musí být jistí počasím. Zároveň je dobré mít jistotu, že dno je písek a nic než písek. Aby jachta nenajela na kámen nebo betonový blok. Důležité také je, že s příďovou kotvou jim pomáhají vynést asistenti z charterové společnosti.

I když to vypadá hezky, bez naprosté jistoty bych se do podobného stání nepouštěl. Stačí velmi málo k tomu, aby jachta skončila na břehu.

Za fotografie děkujeme Pavlu Janečkovi.

 

946

Vyhledat

Nejbližší události

«říjen 2025»
poútstčtsone
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Na horu