showTop
× Search
Hoří na lodi, všichni klienti platí škodu
Daniel Vodička
/ Kategorie: Zajímavosti

Hoří na lodi, všichni klienti platí škodu

Na kontejnerové lodi One Henry Hudson vypukl požár. Část kontejnerů je zničena. Vzniklé škody vedle rejdaře budou platit všichni klienti, jejichž zboží bylo na palubě. Zajímavý institut, jehož kořeny jsou staré již tři tisíciletí.

Před týdnem vypukl požár na palubě kontejnerové lodě One Henry Hudson stojící v přístavu Los Angeles. Remorkéry odvlekly kontejnerovku na moře, aby se požár v přístavu nerozšířil. Po čtyřech dnech se podařilo požár uhasit a ve středu večer se loď mohla vrátit do přístavu.

Pak začala likvidace škod. Vykládka poškozených kontejnerů a likvidace kontaminované hasící vody. Náklady nyní neponese jen rejdař, ale také majitelé zboží, které bylo na palubě přepravováno. Důvodem je vyhlášení tzv. General Average, v češtině Společné havárie. O General Average se dozvíte velmi zajímavé detaily v tomto starším rozhovoru s panem Petrem Rožkem ze Svazu spedice a logistiky ČR. Je to institut vzniklý již v 9. století před Kristem, který spravedlivě dělí vzniklé škody při havárii.

Zdroj Youtube FOX 11 LA

Zdroj Youtube FOX 11 LA

Jde o situaci, kdy se na vzniklých škodách podílí rovným dílem rejdař i jeho zákazníci. Podle nynějšího prohlášení o Společné havárii nebude náklad uvolněn, dokud nebudou dokončena všechna nezbytná opatření s likvidátory.

V současné chvíli probíhají prohlídky nákladu, které rozdělí kontejnery na poškozené požárem, poškozené vodou a nepoškozené. Firma DONJON-SMIT, pracující na likvidaci škod, nasadila odborníky z celého světa na tuto operaci. Odhaduje se, že nákladový prostor 03 je po hašení požáru zaplaven z 80 %. Naštěstí stabilita plavidla zůstává v přijatelných mezích.

Problémem při likvidaci nejsou jen poškozené kontejnery, ale i kontaminovaná hasící voda, která musí být odvezena do čistíren odpadních vod. To všechno budou náklady, o které se budou zákazníci dělit s rejdařem. Posíláte-li si zboží lodí, je dobré o tomto zádrhelu, který se vás může týkat, vědět. 

Předchozí článek Jak sbalit genu bez práce
Další článek Kurz servis a údržby lodního dieselového motoru v Ostravě a v Brně
Vytisknout
713

Poslední videa


Závodní jachting

Kde je teď Milan Koláček?

Volal jsem mu na pevnou do Brna (ano, v Brně to ještě mají). Nikdo to nebral. Prahou se jen mihnul. Mobil nebere, asi bez signálu. A jeho jachta Inland Roots, Ocean Soul už není na Martiniku....

Testy

Technika plavby

Krátký, nebo dlouhý

Abych mohl zajet na místo v přístavu mezi jachtami, musím se stočit a začít do místa couvat. Co když to ale nevyjde? Můj odhad byl špatný, jsem moc krátký, nebo naopak dlouhý? Jak to řešit?

Vyhledat

Nejbližší události

«prosinec 2025»
poútstčtsone
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Na horu