Egypt začal s prací na rozšíření Suezu
Ztroskotání kontejnerové lodě Ever Given v Suezském průplavu uvedlo věci do pohybu. Egypt začal s pracemi na rozšíření jižní části průplavu a na prodloužení obousměrné části kanálu.
Šéf správy průplavu Osama Rabie oznámil, že nejjižnější část kanálu se bude rozšiřovat o 40 metrů východním směrem. V délce 30 km se navíc zvětší hloubka z 20 na 22 metrů. Dále dojde k prodloužení obousměrné severní části kanálu o 10 km. Délka obousměrné části dosáhne 82 km.
Zdroj Google
Veškerá dostupná technika je na místě, práce mohou začít.
Rozkaz k okamžité činnosti vydal přímo egyptský prezident Abdel Fattah al-Sisi. Vše má být dokončeno co nejrychleji bude možné. Je vidět, že prezident je muž činu a řídí stát pevnou faraónskou pěstí.
Práce začnou okamžitě. Na staveništi je čilý ruch. Veškerá dostupná technika je připravená. Slavný bagrista, který se podílel na vysvobození kontejnerovky Ever Given, je se svým strojem na místě. Před sebou má vykolíkovanou lajnu 40 x 30 000 m (hloubka 22 m). Až dopije čaj, plivne si do dlaní a pustí se do toho. Není čas na otálení. Bude to fuška.
1979
Související články
I v přístavu je možné potopit loď…
I v přístavu je možné potopit loď…
Angelina Charter má v poslední době trochu pech na klienty. Před dvěma týdny potopená jachta u Milny, nyní nová jachta Dufour 470 (2023) v Bolu. Situace v Bolu je na videu docela brutální. A posádka nikde?
Znovu hloupá chyba, zbytečné škody a plno starostí
Znovu hloupá chyba, zbytečné škody a plno starostí
Špatně uvázané lano na bóji, jachta se utrhla, narazila do druhé a způsobila nepříjemné škody. Stačilo se správně přivázat a k ničemu nemuselo dojít. Takto to je zkažený týden. Pro všechny zúčastněné.
I stání v přístavu má svá rizika...
I stání v přístavu má svá rizika...
Dvaatřicetimetrová jachta Versilcraft Illusions stála 11. srpna vyvázaná u bývalé továrny Romeo Packing na Isla Mujeres. Sama netušila, že to jsou její poslední minuty.