showTop
× Search
Teploty 22 – 23°C, moře stále koupací, lodí jen jako šafránu a jejich ceny přívětivé. Slunečný týden, dva, tři. Připlutí do přístavu není třeba plánovat. A jiní turisté? Zaslechl jsem, že jednoho opozdilce zahlédli ve Vodici… Ideální čas na plavbu po v létě vyblázněném Jadranu. Chorvatská města, městečka, přístavy, ostrovy, zátoky. To vše má co nabídnout. Pokud se tam nepohybujete ve stádu hledajícím krásu z Instagramu. Tři podzimní týdny ukazují, že stále to může vypadat podobně jako kdysi. Připlujete na Kornati a potkáte 6 jachet. Pracovní lodě odvážejí vybavení restaurací, Murteřané se lopotí ve svých olivových hájích. Probíhá sběr, bude se vyrábět olej. Na molu v Tribunji jsme třetí lodí. Vyvazujeme se bokem. V Šibeniku nocujeme dvě. Myslím jachty. V Malém Iži vedle nás jeden motorák rybářů. V konobě jsme sami. V Prvić Luka bylo narváno. Čtyři jachty. V Šepurine žádná. V Chorvatsku je babí léto. Od druhého...

Znáte vítr na Jadranu

Na oceánu je vítr anonymní. Bývá závislý na tlakovém gradientu, a to jak směr, tak i síla. Ve Středomoří je situace jiná. Každý vítr zde má své jméno, svou jasnou charakteristiku. Podle názvu...

Poslední videa


Závodní jachting

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Dočkali jsme se…

Dočkali jsme se…
Vojtěch Sládeček
/ Kategorie: Technika plavby, Kam jet

Dočkali jsme se…

Tak jsme se dočkali… Nová loď na kurzech Lodních novin. Dnešek se zapisuje do historie! Tedy… Do historie Lodních novin.  Dnes totiž proběhl první kurz na naší nové lodi Cesaria. Její předchůdkyně Christine se po několika intenzivních sezonách odebrala do manévrovacího důchodu.

Ti z vás, kteří měli možnost s námi na Christine trénovat vědí, že zde platilo těžko na cvičišti lehko na bojišti dvojnásob. Loď byla velmi specifická hlavně svými plavebními vlastnostmi celokýlové lodi, díky kterým byla často velmi neochotná měnit směr, zvláště pak na zpátečku. Kombinace relativně silného prop walku a malého kormidelního kola couvačky rozhodně neulehčovala. Tak se rozhodlo, že to chce změnu a pořídila se krásná nová Cesaria. Přes zimu se dávala dohromady a od včerejška už je připravená poskytovat své služby všem nedočkavým námořníkům, kteří se chtějí něco naučit, nebo se jen rozjezdit před sezonou.

Foto Vojtěch Sládeček

Foto Vojtěch Sládeček

První kurz na nové lodi.
A v čem je hlavní výhoda nové lodi? Jde především o to, že se mnohem více podobá tomu, s čím se setká běžný charterový jachtař na moři. A o to nám hlavně šlo. Moderní tvar lodi s dnes běžně užívaným high aspect kýlem, standardně velké kormidelní kolo, plynová páka po ruce. Loď se na vodě chová naprosto průměrně jako většina charterových lodí a právě v tom je ten hlavní přínos. Nepřekvapí vás, že se jí někam nechce zatočit, vždy velmi ochotně poslechne kormidelníka, není v ničem zákeřná. Reakce lodi jsou perfektní i díky účinnému šroubu s velkou stoupavostí. Jediné co zůstává stejné s odcházející Christine je silnější prop walk na levou stranu, což je ale pro trénink spíše přínosné. S úplně novým motorem je tedy připravená zase pár dalších sezon posloužit a včera  se oficiálně přihlásila do náročné služby Lodních novin. Těžko zde závěrem popřát dobrý vítr do plachet, jelikož na lodi chybí stěžeň, ani ta stopa pod kýlem v mělkém a bahnitém dně Vltavy nebude tím pravým, tak snad jen ať jí to dobře a spolehlivě brblá…

Poznámka

Na zítra se nám uvolnila dvě místa na maněvrech. Instruktorem je Vojta Sládeček.

1072

Vyhledat

Nejbližší události

«říjen 2024»
poútstčtsone
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Na horu