showTop
× Search
Na začátek listopadu připravujeme dva teoretické kurzy. Pro zájemce o kapitánský průkaz C je určený kurz od 15.11. a teoretický přípravný kurz na zkoušky způsobilosti k vedení námořní jachty stupeň B se bude konat o týden dříve. Tedy pro ty, kteří chtějí plout dále, nebo na větších jachtách. V obou případech půjde o klasický prezenční třídenní kurz od pátku do neděle. Na jaro jsme vypsali praktický kurz na C. Na palubě jen 4 účastníci, každý s vlastní kajutou. Jíná úroveň kurzu, než jaké jsou u nás běžné. Maximální intenzita a pohodlí.  Průkaz způsobilosti C vydávaný ministerstvem dopravy má platnost do 16 metrů délky jachty a do vzdálenosti nejvýše 20 námořních mil od pobřežní linie, pokud síla větru nepřesáhne 6 stupňů Beaufortovy stupnice. To mnohým jachtařům nestačí. Chtějí plout dále, na větších jachtách, ale také za silnějšího větru. K tomu již je zapotřebí průkaz způsobilosti B určený pro jachty do délky 24 metrů a do vzdálenosti 200 mil...

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Poslední videa


Závodní jachting

Do Hobartu na stoupačku
Daniel Vodička
/ Kategorie: Ostatní regaty

Do Hobartu na stoupačku

Včera odstartoval již 76. ročník slavného závodu Rolex Sydney Hobart. 88 startujících jachet má před sebou 628 mil dlouhou trasu do Hobartu. Letos v náročných podmínkách na stoupačku. Vítr od jihu je testem výdrže lodí i posádek.

Start se nejlépe povedl jedné z maxijachet SHK Scallywag. Její vedení se však rozplynulo na výjezdu na otevřené moře, kde nastaly potíže s kosatkou J2. Než se vše podařilo opravit, musela nahoru oranžová bouřková kosa. To byla chvíle, kdy se do čela dostaly další maxi LawConnect a Black Jack.

První večer, první odstupující

Image
Již první večer jsou nahlášeny první tři odstupující jachty. Vítr do úst v té chvíli atakoval 30 uzlů, vlny se blížily ke 3 metrům. Jednou z odstupujících jachet byla favoritka na vítězství v handicapu Moneypenny Seana Langmana. Důvodem zklamání byl prasklý přední stěh.

Vedoucí trojice LawConnect, Black Jack a SHK Scallywag musí plout pod své možnosti. Rychlosti na stoupačku by se mohly pohybovat až k 15 uzlům, ale vlny to nedovolují. Cross sea a výška vln 3 metry, to jsou podmínky, kterým se říká boat breaking. Proto i jachty na čele zvolnily na 8 uzlů.

34 jachet ze hry

 Jen za první noc odstoupila více než 1/3 startujících, přesně 34 jachet. Nejčastější závadou jsou problémy s hlavní plachtou. Nahlášeny jsou i zdravotní problémy, jako je vykloubené rameno. Z dalších důvodů je možné zmínit několikrát poškozený trup, závady na motoru, prasklé stěhy, nebo poškozené okno v trupu.

Kdo vyhraje

V Bassově průlivu mezi Austrálií a Tasmánií si nejlépe vede LawConnect. Black Jack je druhá ztrácí 7 mil. Třetí SHK Scallywag je o dalších 17 mil zpět. Je možné, že o celkovém vítězi rozhodnou až poslední dramatické míle v Derwent River před cílem.

Polohu lodí najdete zde.

1473

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu