Daniel Vodička / středa 28. června 2017 / Kategorie: Ostatní regaty Dan Bína v Kielu Ve dnech 16. – 25. června jsme se zúčastnili jednoho z největších závodů na evropském kontinentě - Kieler Woche. Vzhledem k tomu, že v rámci týdne se pořádalo i Mistrovství světa handicapovaného jachtingu, standardní část regaty byla přesunuta mezi neolympijské třídy jako open (pre)world regata. Termínově bylo vše “našlapáno”, neboť termíny obou regat 17. - 20.6. (pre)worlds a 21. -25.6. worlds nedávaly čas ani na proměření, natož na odpočinek. Na startu (pre)worlds se sešla slušná flotila 28 lodí z 11 národů a čtyř kontinentů. Pre world regata začala 17.6. pěkně zostra. Ve větru o síle 15 uzlů s 20 uzlovými nárazy, který v průběhu dne postupně klesal k 10 uzlům. Bez problému jsme odjeli 3 plánované rozjížďky. Den skončil vedením Matta Bugga (AUS), s odstupem jednoho bodu před Heiko Krogerem(GER) a legendou Amerického poháru Dee Smithem (USA). Já s dojezdy 5, 10, 9 obsadil 8. místo. Druhý den regaty na nás čekalo parno, parno a parno, doplněné západním větrem o rychlosti okolo 8 uzlů. Já se s dojezdy 9, 5, 6 posunul na šesté místo. Vedení převzal Heiko, následováný Mattem a Deem. Den třetí, kopie dne druhého. Chytře jsem suchý neopren nechal na břehu. V první rozjížďce mne zabila změna a byla z toho 13. Další dojezdy 8 a 3 znamenali páté místo celkového pořadí. Vedení držel stále Heiko, druhý Dee a třetí Matt. Poslední den mraky přinesly ochlazení a severní vítr o rychlosti okolo 10 uzlů. Heiko dominoval dvojím vítězstvím, Dee potvrdil (2) své druhé místo a do poslední rozjížďky ani nenastoupil. A já se (3, 4) posunul na třetí místo celkově. Mistrovství světa handicapovaných jachtařů Na startu se sešlo 43 závodníků ze všech kontinentů. Pro nás trochu hardcore, neboť v den ukončení (pre)world šla loď z vody, rychle proměřit a stihnout limit jít do vody. Severozápadní vítr o rychlosti 9 uzlů. A začala má parádní jízda. S dojezdy 1 a 3 jsem se ujal celkového vedení. Za mnou Heiko Kroger a Damien Seguin (FRA). Následující den byl ve znamení vedra a jižního větru. Vyjeli jsme do pěkných poryvových 20 uzlů. V úplném závěru rozjížďky vítr lehl na 6 uzlů. Jak to bývá, navštívil mne pech, tentokrát na sebe vzal podobu upadlého drátu čerpadla. Měl jsem dobrý start, pak loď zlenivěla a já seděl po pás ve vodě. Závod se změnil v peklo hodinového ručního čerpání. Loď jsem neutopil a dojel za 12. Následovala meteo výstraha a šlo se (rychle) na břeh. Do čela šel Damien a já stále druhý :). Třetí Heiko. Třetí den. Vítr měl v poryvech 32 uzlů a 11 lodí nedojelo. 3 ani nevyjeli. Já se pral s únavou a dojel 13 a 12. Do čela šel Matt druhý Damien a třetí Heiko. Den 4 …. den krize. Vítr jihozápad 15 uzlů, poryvy 20. Není moc co popisovat. Dojezdy 14, 19, 23. Bolel mne i malíček na noze. Tož pod peřinu a spát. Do posledního dne jsem nastoupil na 9. místě. Vítr západ 16 uzlů, v poryvech pěkných 24. Zas na zaďák trhám 8-uzlovou rychlost. První start se opakuje. Já byl na vzdálenějším konci a nechytl čas. Musel jsem k prámu, abych chytl alespoň minutu před startem a nestihl přejet na výhodnější místo. Tudíž za 17. Posledni rozjížďka za 9 a celkové 11. místo. Když to tak přeberu 19. na MS 2013, 17. na MS 2014, 14. na MS 2015 a 13. na POH. Takže na top ten si budu muset rok počkat :) Celkově vyhrál Heiko před Mattem a Damienem. Výsledky zde. Předchozí článek Olympijská regata míří do finále (Letní olympiáda dětí a mládeže) Další článek Giulia před mistrovství světa Vytisknout 3994 Tagy: BínamistrovstvíKieler Woche Související články Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye Říjen se stává pro české a slovenské závodní jachtaře mimořádně atraktivním měsícem. Již po 28. se pojede Česká námořní rallye, která naváže na novou slovenskou regatu Slovak Sailing Challenge, která bude startovat na stejném místě a na stejných jachtách Salona 46 a First 45. 28. Česká námořní rallye, poslední volná SALONA 46 28. Česká námořní rallye, poslední volná SALONA 46 Přihlášky na ČNR jsou otevřeny necelý měsíc a ve třídách Salona 46 a First 45 je volná již jen poslední Salona. Volné lodě jsou stále ve třídě Hanse 418. Kristýna Piňosová veze z Brazílie zlato Kristýna Piňosová veze z Brazílie zlato Kristýna Piňosová z RODOP iQFoil týmu potvrdila, že právem obhájila titul Jachtaře roku a v brazilském Búzios na juniorském mistrovství světa World Sailing vybojovala zlatou medaili.
Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye Říjen se stává pro české a slovenské závodní jachtaře mimořádně atraktivním měsícem. Již po 28. se pojede Česká námořní rallye, která naváže na novou slovenskou regatu Slovak Sailing Challenge, která bude startovat na stejném místě a na stejných jachtách Salona 46 a First 45.
28. Česká námořní rallye, poslední volná SALONA 46 28. Česká námořní rallye, poslední volná SALONA 46 Přihlášky na ČNR jsou otevřeny necelý měsíc a ve třídách Salona 46 a First 45 je volná již jen poslední Salona. Volné lodě jsou stále ve třídě Hanse 418.
Kristýna Piňosová veze z Brazílie zlato Kristýna Piňosová veze z Brazílie zlato Kristýna Piňosová z RODOP iQFoil týmu potvrdila, že právem obhájila titul Jachtaře roku a v brazilském Búzios na juniorském mistrovství světa World Sailing vybojovala zlatou medaili.
ČANY Offshore Cup odstartován ČANY Offshore Cup odstartován pondělí 16. září 2024 V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...
Palagruža Cup Palagruža Cup čtvrtek 12. září 2024 Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...
Milan Koláček s Milanem Tomkem se chystají Rolex Middle Sea Race Milan Koláček s Milanem Tomkem se chystají Rolex Middle Sea Race čtvrtek 12. září 2024 V doublehanded kategorii závodu Rolex Middle Sea Race nastoupí naše dvojice Milan Koláček a Milan Tomek. Poplují na jachtě Beneteau First 36.
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Návyková Beneteau First 36 Návyková Beneteau First 36 čtvrtek 10. srpna 2023 Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...
Když třepe zadní lem plachty Když třepe zadní lem plachty pondělí 23. září 2024 Je časté, že máme dobře vytrimované plachty, ale zadní lem se stále třepe. Někteří to řeší dalším dotahováním na otěži, ale to není to pravé. Výsledkem bude, že zpomalíme. Jak nepříjemnému klepání...
Proč nedoporučuji na charteru kotvit na dvě kotvy Proč nedoporučuji na charteru kotvit na dvě kotvy pondělí 23. září 2024 Často vidím na facebookových stránkách Lodních novin debaty o kotvení na dvou kotvách. Na charterové jachtě bych se z bezpečnostních důvodů tomuto způsobu kotvení raději vyhnul.
Zkusíme to, uvidíme Zkusíme to, uvidíme neděle 22. září 2024 Vypadá to, že skipperovi scházel při zajíždění na místo jakýkoli plán. Zřejmě vplul mezi lodě a doufal, že to nějak dopadne. A nakonec to i dopadlo.