showTop
× Search
Další ropná tragédie v Nigérii
Daniel Vodička
/ Kategorie: Zajímavosti

Další ropná tragédie v Nigérii

Ropa pohání náš svět kupředu. Termín „černé zlato“ by nemohl být přesnější. Na rozdíl od ropy ovšem zlato není výbušné. Zprávy o výbuchu či alespoň úniku na některé z ropných plošin slýcháme často. Je to daň za náš životní styl, kterou splácí místní ekosystémy. Minulý týden došlo k další tragédii, tentokráte v Nigérii.

Loď Trinity Spirit, která je schopna uskladnit asi 2 miliony barelů ropy, vybuchla minulý týden ve středu brzy ráno, uvedla v prohlášení společnost Shebah Exploration & Production Co., která má loď v pronájmu. Loď dokáže zpracovat až 22 000 barelů denně, uvádí web společnosti.

V době výbuchu bylo na palubě lodí deset členů posádky. Tři z nich jsou mrtví a čtyři pohřešovaní. „Naší prioritou zůstává zjištění lokace a následné zabezpečení čtyř stále nezvěstných členů posádky,“ uvedla společnost.

Pro Nigérijce nejsou podobné zprávy žádnou novinkou. V listopadu vybuchl vrt provozovaný nezávislým výrobcem Aiteo Eastern E&P Co., který pět týdnů chrlila ropu a plyn do vzduchu a okolní řeky. Než se ho podařilo uzavřít.

Image
Dva zdroje z ropného průmyslu a ekologická skupina uvedly, že plavidlo Trinity Spirit bylo staré a před explozí špatně udržované. Loď byla postavena před šestačtyřiceti lety. Jeden zdroj uvedl, že velké obchodní firmy jej přestaly používat ke skladování ropy. Těžební licenci plavidlo ztratilo už v roce 2019.

Nigérijský ministr životního prostředí v sobotu uvedl, že loď skladovala asi 50 000 až 60 000 barelů ropy, což je výrazně pod její kapacitou 2 miliony barelů. Svým způsobem se tedy dá hovořit o štěstí.

Na žádost o vyjádření k obvinění ze zanedbávání bezpečnostních protokolů společnost nereagovala.

Zatímco mezinárodní společnosti, jako je Shell Plc, prodávají svá zbývající pobřežní a mělkovodní aktiva v zemi, aktivisté a místní komunity se obávají, že odejdou, aniž by řešili rozsáhlé škody způsobené desetiletími čerpání ropy.

Jisté je jedno. Ropa se bude těžit dál a problémy spojeny s její těžbou jen tak nezmizí.

Předchozí článek Letadlovka zakotví před Splitem
Další článek Kdy začíná koupací sezóna? Pro někoho nikdy nekončí
Vytisknout
1270

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu