Daniel Vodička / čtvrtek 16. srpna 2018 / Kategorie: Zajímavosti, Ostatní regaty Co se stalo na palubě Hebe V? Závodní jachta Hebe V se při přeplavbě z Janova do Palerma dostala do prudké bouřky. Co se na palubě dělo vylíčil člen převozní posádky Jan Hejdler. V kostce… v pátek jsme se sešli v Janove. V sobotu jsme omyli loď, přidělali anténu a nakoupili na cestu. V neděli jsme po snídani vypluli. Za pěkného počasí. V pondělí asi hodinu po poledni projíždíme kolem Elby. Odpoledne se různě objevují bouřky, mezi kterými se nám celkem daří kličkovat. Bouřky neustávají a celou noc prosvěcuji blesky moře okolo lodě. V úterý ráno dáváme bouřkové plachty. Pro jistoru. Vitr se často mění. Nakonec zpátky vytahujeme normální plachty. Ty stahujeme v momentě, kdy kousek od nás práskl blesk. Kluci vyběhli z podpalubí, autopilot začal pípat a všechny přístroje přestaly ukazovat. Stahujeme plachty a ujíždíme na motor bouřce. Ta nás po pár hodinách stejně dostihne. Jedeme na motor v silné bouřce. Bez přístrojů, tedy naslepo, směr ostrov Ponza, kam dojíždíme kolem třetí hodiny ranní. Další den dotankujeme a přečkáváme ještě cca dvouhodinový déšť na kotvě. Zkoušíme řešit výpadek přístrojů. Nakonec se daří pouze některé z nich zprovoznit. Vyplouváme směr Neapol pro kabel, který potřebujeme k další diagnostice. Aby byl systém alespoň částečně zprovozněn na závody. Mezitím zbytek posádky řeší dodání vyhořelých částí elektronického systému z centrálního skladu. Času je málo, startujeme v úterý. Držte palce. Hebe jebe ale i jede! Předchozí článek Změny v turistické taxe na 2019 Další článek Mohu s touto jachtou plout? Vytisknout 7073 Tagy: Hebenehodableskbouřka Související články Masakr ve třídě Ocean Fifty Masakr ve třídě Ocean Fifty Tři překlopené trimarany Ocean Fifty v prvních hodinách po startu Transat Cafe L´Or. Milan Koláček startuje dnes. Počasí se bude zhoršovat, první noc nebude hezká. Prolomené molo v maríně Betina na Murteru Prolomené molo v maríně Betina na Murteru V maríně Betina se prolomilo betonové molo a zmizelo v hlubině. Některé lodě zachránila přetržená záďová lana, jedna jachta se potopila, posádku se podařilo zachránit. Co to je CAPE index a proč je dobré to vědět Co to je CAPE index a proč je dobré to vědět Bouřka znamená nebezpečí. Proto je dobré vědět, že nebezpečí bouřek hrozí. Indikátorem rizika bouřek je právě CAPE index. Hodnoty CAPE indexu najdete například ve Windy.
Masakr ve třídě Ocean Fifty Masakr ve třídě Ocean Fifty Tři překlopené trimarany Ocean Fifty v prvních hodinách po startu Transat Cafe L´Or. Milan Koláček startuje dnes. Počasí se bude zhoršovat, první noc nebude hezká.
Prolomené molo v maríně Betina na Murteru Prolomené molo v maríně Betina na Murteru V maríně Betina se prolomilo betonové molo a zmizelo v hlubině. Některé lodě zachránila přetržená záďová lana, jedna jachta se potopila, posádku se podařilo zachránit.
Co to je CAPE index a proč je dobré to vědět Co to je CAPE index a proč je dobré to vědět Bouřka znamená nebezpečí. Proto je dobré vědět, že nebezpečí bouřek hrozí. Indikátorem rizika bouřek je právě CAPE index. Hodnoty CAPE indexu najdete například ve Windy.
Náraz do zdi Náraz do zdi úterý 28. října 2025 Včera v noci souboj s bouří, dnes to bude náraz do bezvětrné zdi. Milan Koláček a Pierre Brasseur na hraně první desítky v závodu Transat Cafe L´Or. Nejrychlejší se však...
Koláček s Brasseurem po náročné noci na 12. místě Koláček s Brasseurem po náročné noci na 12. místě pondělí 27. října 2025 První noc závodu Transat Cafe L´Or byla bouřlivá. Náš tým Milan Koláček a Pierre Brasseur je v pořádku a pluje na 12. místě. Trasa závodu byla kvůli počasí změněna.
Masakr ve třídě Ocean Fifty Masakr ve třídě Ocean Fifty neděle 26. října 2025 Tři překlopené trimarany Ocean Fifty v prvních hodinách po startu Transat Cafe L´Or. Milan Koláček startuje dnes. Počasí se bude zhoršovat, první noc nebude hezká.
Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? čtvrtek 17. dubna 2025 Jak jste na charteru spokojeni s lodním dalekohledem? Používáte ho vůbec? Dan Přívara na kurzech nyní porovnal tento mlhu produkující produkt se dvojicí výborných dalekohledů Steiner.
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Jaký mód nastavit na autopilotu při plavbě na plachty Jaký mód nastavit na autopilotu při plavbě na plachty čtvrtek 23. října 2025 Plujete na plachty a přemýšlíte, jaký mód nastavit na autopilotu. Máte plout na AUTO, na WIND, nebo na TRACK? Co bude pro vaši plavbu ideální, abyste se dostali z A do B nejrychleji?
Stabilizace jachty na jediném laně v různých situacích Stabilizace jachty na jediném laně v různých situacích středa 22. října 2025 Při přístavních manévrech je dobré umět stabilizovat jachtu u mola na jediném laně. Jednodušeji se pak odplouvá i připlová. V různých situacích využíváme různé kombinace lana a motoru.
Kurzy nejen přístavních manévrů na jaro 2026 Kurzy nejen přístavních manévrů na jaro 2026 úterý 21. října 2025 Právě jsme vypsali termíny třídenních kurzů přístavních manévrů v Chorvatsku na duben 2026. Jde o kurzy, které odstraní největší slabinu každého jachtaře, tedy zajíždění do přístavu. Vedle...