Daniel Vodička / čtvrtek 16. srpna 2018 / Kategorie: Stavba a údržba, Zajímavosti Mohu s touto jachtou plout? Čtenář Matej Béreš se na nás obrátil s otázkou, která se týká stavby domácí stavby jachty. Na odpověď jsme se zeptali Oldy Straky. Olda Straka je náš největší odborník na registraci jachet, na jejich technický stav a samozřejmě na školení jachtařů. Otázka S veľkým potešením u Vás čítam články, ktoré odpovedajú na otázky čitateľov. Jednu takú otázku mám aj ja: Ako je možné legislatívne riešiť plavbu na Jadrane a na vnútrozemských vodných cestách na doma postavenej jachte? Mám na mysli napr. Pocket Ship od CLC Boats. Je nutná registrácia? Ako vyriešiť poistenie? Kde sa na takejto jachte vlastne môžem plaviť? Odpověď Upozorňuji, že níže uvedené se týká předpisů v České republice. Jachta, která i s posádkou má menší výtlak než 1000 kg, plocha plachet je menší než 12 m2 a motor má menší výkon než 5 hp, není malým plavidlem, proto se nemusí v ČR registrovat. Na našich vodách tedy může plout bez registrace. My dodáváme odpověď na další část dotazu. V tuto chvíli nevíme, co je třeba pro tuto jachtu pro plavbu na Jadranu. I když u nás není třeba registrace, je možné, že Chorvaté by nějaký papír požadovali. To však musíme zjistit a na tuto odpověď bude třeba si počkat. Co se týče pojištění, pojišťovna zřejmě jachtu bez registrace a bez jakýchkoli papírů nepojistí. Jachtu postavenou doma, o které mluvíte, by bylo zřejmě možné v ČR registrovat. Protože však jde o domácí stavbu, nebude to snadné a v případě registrace pod MDČR by musela projít schválením českým Lloydem, což by bylo nechutně nákladné. Předchozí článek Co se stalo na palubě Hebe V? Další článek Co se dělo při ztroskotání na Elbě? Vytisknout 6266 Tagy: Strakaregistracedotaz Související články Služby na jachtách Služby na jachtách Za článek o hlídkách děkujeme Oldovi Strakovi. Při delších plavbách se na lodi neobejdeme bez pevně daného systému hlídek. Čím pevněji je systém stanoven, tím snazší a bezproblémovější je soužití posádky. Kdo je na vině? Kdo je na vině? Dostali jsme zajímavou otázku od našeho čtenáře Jana Kocmana. Dotaz se týká poškození lodě při stání na kotvě. Jde o problém, se kterým se můžete snadno potýkat. Jaký má být praktický kurz jachtingu? Jaký má být praktický kurz jachtingu? Podzim a jaro jsou období, kdy se dělají praktické kurzy námořního jachtingu. Pojďme se podívat, jaké mají kurzy být a co se na nich máte naučit.
Služby na jachtách Služby na jachtách Za článek o hlídkách děkujeme Oldovi Strakovi. Při delších plavbách se na lodi neobejdeme bez pevně daného systému hlídek. Čím pevněji je systém stanoven, tím snazší a bezproblémovější je soužití posádky.
Kdo je na vině? Kdo je na vině? Dostali jsme zajímavou otázku od našeho čtenáře Jana Kocmana. Dotaz se týká poškození lodě při stání na kotvě. Jde o problém, se kterým se můžete snadno potýkat.
Jaký má být praktický kurz jachtingu? Jaký má být praktický kurz jachtingu? Podzim a jaro jsou období, kdy se dělají praktické kurzy námořního jachtingu. Pojďme se podívat, jaké mají kurzy být a co se na nich máte naučit.
Náraz do zdi Náraz do zdi úterý 28. října 2025 Včera v noci souboj s bouří, dnes to bude náraz do bezvětrné zdi. Milan Koláček a Pierre Brasseur na hraně první desítky v závodu Transat Cafe L´Or. Nejrychlejší se však...
Koláček s Brasseurem po náročné noci na 12. místě Koláček s Brasseurem po náročné noci na 12. místě pondělí 27. října 2025 První noc závodu Transat Cafe L´Or byla bouřlivá. Náš tým Milan Koláček a Pierre Brasseur je v pořádku a pluje na 12. místě. Trasa závodu byla kvůli počasí změněna.
Masakr ve třídě Ocean Fifty Masakr ve třídě Ocean Fifty neděle 26. října 2025 Tři překlopené trimarany Ocean Fifty v prvních hodinách po startu Transat Cafe L´Or. Milan Koláček startuje dnes. Počasí se bude zhoršovat, první noc nebude hezká.
Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? čtvrtek 17. dubna 2025 Jak jste na charteru spokojeni s lodním dalekohledem? Používáte ho vůbec? Dan Přívara na kurzech nyní porovnal tento mlhu produkující produkt se dvojicí výborných dalekohledů Steiner.
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Jaký mód nastavit na autopilotu při plavbě na plachty Jaký mód nastavit na autopilotu při plavbě na plachty čtvrtek 23. října 2025 Plujete na plachty a přemýšlíte, jaký mód nastavit na autopilotu. Máte plout na AUTO, na WIND, nebo na TRACK? Co bude pro vaši plavbu ideální, abyste se dostali z A do B nejrychleji?
Stabilizace jachty na jediném laně v různých situacích Stabilizace jachty na jediném laně v různých situacích středa 22. října 2025 Při přístavních manévrech je dobré umět stabilizovat jachtu u mola na jediném laně. Jednodušeji se pak odplouvá i připlová. V různých situacích využíváme různé kombinace lana a motoru.
Kurzy nejen přístavních manévrů na jaro 2026 Kurzy nejen přístavních manévrů na jaro 2026 úterý 21. října 2025 Právě jsme vypsali termíny třídenních kurzů přístavních manévrů v Chorvatsku na duben 2026. Jde o kurzy, které odstraní největší slabinu každého jachtaře, tedy zajíždění do přístavu. Vedle...