Daniel Vodička / středa 22. srpna 2018 / Kategorie: Zajímavosti, Bezpečnost, Motorové jachty Co nejčastěji řeší pojišťovna? Jaké jsou nejčastější škody, které řeší lodní pojišťovny? Některé z nich byste v první desítce nehádali. 1 – Krádež lodi Zdá se to neuvěřitelné, ale je to tak. Na druhou stranu je třeba vzít v úvahu, že nejvíce se jedná o skútry a podobná plavidla, která se lehko ztratí. Jde proti tomu bojovat monitorovací jednotkou, která pomůže s vyhledáním. Ani snímky vaší hračky nejsou k zahození. 2 – Krádež z lodě Nejčastěji jde o přívěsné motory, případně generátory. Ke krádežím nejčastěji dochází od dubna do září. Například přívěsný motor ze zadního koše je lepší při odjezdu z lodi schovat. Pro případ řešení s pojišťovnou je dobré mít aktualizovaný seznam vybavení jachty. 3 – Srážka se zanořeným předmětem Může jít o kmen stromu, plovoucí odpad. Nebezpečné jsou okamžiky po přívalových deštích, kdy v moři plave vše, co se postavilo do cesty. Mnohem nebezpečnější jsou vody zakalené než průzračné, kde hloubku je možné odhadnout pohledem. 4 – Kolize s jiným plavidlem V Anglii je o nejčastější pojistně plnění. Na vině je obvykle nepozornost. Prostě lidský faktor. Vždy je lepší se snažit nebezpečí kolize předcházet, raději uhnout dříve. Velmi časté jsou kolize vodních skútrů s ostatními na vodě. 5 – Potopení Zde vznikají největší škody. Může dojít k poškození techniky a interiéru, nebo ke ztrátě lodi. Na vině mohou být staré seacocky, narušená kotevní bóje, nebo nepozornost posádky. 6 – Ztráta dinghy Ke ztrátě obvykle dochází při tažení člunu za lodí. Podle velikosti dinghy může jít o značnou škodu. 7 – Škody vzniklé v důsledku špatného počasí Bouře způsobí na palubě nemálo škod. Častokrát je možné se jim vyhnout. Stačí pozorně sledovat počasí. 8 – Škody vzniklé špatnou údržbou Staré a zkorodované seacocky mohou způsobit potopení lodi. Vadná elektroinstalace může způsobit požár. Podobných zanedbání může být mnohem více. 9 – Najetí na mělčinu Zde jde opět obvykle o lidský faktor. V civilizovaných zemích jsou vody dobře zmapované, proto by mělo být možné se nehodě vyhnout. Na druhou stranu dělat chyby je lidské. Dalším případem je pak najetí na mělčinu v důsledku špatného zakotvení. 10 – Požár Požárů na lodi je stále méně, vzniklé škody jsou ale veliké. Pomoci mohou mnohé sofistikované alarmy, které jsou výbornou prevencí. Článek byl zpracován podle www.ybw.com Předchozí článek Jaké jsou vaše zkušenosti s Chorvatskem? Další článek Jaké jsou vaše zkušenosti s Chorvatskem (2. díl) Vytisknout 6774 Tagy: nehodaztroskotánípožárpojištění Související články Divočáci vystřídali jachtaře, mrtvý Čech u Biogradu a lovci neloví sběrače oliv Divočáci vystřídali jachtaře, mrtvý Čech u Biogradu a lovci neloví sběrače oliv V zátoce na Žirje tři divočáci. Český chodec zabit v SV. Filip Jakovu motorkou. Sběr oliv u Primoštenu je adrenalinovým sportem. Masakr ve třídě Ocean Fifty Masakr ve třídě Ocean Fifty Tři překlopené trimarany Ocean Fifty v prvních hodinách po startu Transat Cafe L´Or. Milan Koláček startuje dnes. Počasí se bude zhoršovat, první noc nebude hezká. Prolomené molo v maríně Betina na Murteru Prolomené molo v maríně Betina na Murteru V maríně Betina se prolomilo betonové molo a zmizelo v hlubině. Některé lodě zachránila přetržená záďová lana, jedna jachta se potopila, posádku se podařilo zachránit.
Divočáci vystřídali jachtaře, mrtvý Čech u Biogradu a lovci neloví sběrače oliv Divočáci vystřídali jachtaře, mrtvý Čech u Biogradu a lovci neloví sběrače oliv V zátoce na Žirje tři divočáci. Český chodec zabit v SV. Filip Jakovu motorkou. Sběr oliv u Primoštenu je adrenalinovým sportem.
Masakr ve třídě Ocean Fifty Masakr ve třídě Ocean Fifty Tři překlopené trimarany Ocean Fifty v prvních hodinách po startu Transat Cafe L´Or. Milan Koláček startuje dnes. Počasí se bude zhoršovat, první noc nebude hezká.
Prolomené molo v maríně Betina na Murteru Prolomené molo v maríně Betina na Murteru V maríně Betina se prolomilo betonové molo a zmizelo v hlubině. Některé lodě zachránila přetržená záďová lana, jedna jachta se potopila, posádku se podařilo zachránit.
Spíše jih, ale… Spíše jih, ale… úterý 11. listopadu 2025 Milan Koláček s Pierrem Brasseurem plují na 13. místě závodu Transat Cafe L´Or. Šance na první desítku stále žije. Záleží na počasí 600 mil na severozápad od nich. Dostane se severní...
Severní, nebo jižní skupina? Severní, nebo jižní skupina? pondělí 10. listopadu 2025 1700 mil zbývá do cíle Milanu Koláčkovi s Pierrem Brasseurem. Jsou na 17. místě, ale severní skupina se zdá být na dohled. To by mohlo znamenat posun do první desítky…
Nejúspěšnější sponzor IMOCA končí Nejúspěšnější sponzor IMOCA končí pondělí 10. listopadu 2025 Společnost PRB končí se sponzoringem týmu IMOCA. Dvojnásobný vítěz Vendéé Globe už v dalším ročníku triumf nepřidá. Loď Holcim-PRB je na prodej. Končí firma, která se angažovala...
Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? čtvrtek 17. dubna 2025 Jak jste na charteru spokojeni s lodním dalekohledem? Používáte ho vůbec? Dan Přívara na kurzech nyní porovnal tento mlhu produkující produkt se dvojicí výborných dalekohledů Steiner.
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Proč nerolovat v silném větru genu Proč nerolovat v silném větru genu úterý 11. listopadu 2025 Stoupačka v silném větru, loď se naklání, je to na hraně. Proč se vyhnout zarolování geny? Proč zmenšení této plachty nechat až jako poslední možnost?
Spotřeba nafty a nabíjení akumulátorů pomocí motoru Spotřeba nafty a nabíjení akumulátorů pomocí motoru čtvrtek 6. listopadu 2025 Jak je to se spotřebou paliva v případě, že potřebujete dobíjet baterky pomocí alternátoru? Kolik nafty je třeba počítat na hodinu dobíjení?
Jak pohnout zádí dle potřeby Jak pohnout zádí dle potřeby pondělí 3. listopadu 2025 Couváte bokem k molu. V té chvíli mohou nastat dvě situace. Obě jsou snadno řešitelné, pokud včas a samozřejmě správně zareagujeme.