showTop
× Search
Na začátek listopadu připravujeme dva teoretické kurzy. Pro zájemce o kapitánský průkaz C je určený kurz od 15.11. a teoretický přípravný kurz na zkoušky způsobilosti k vedení námořní jachty stupeň B se bude konat o týden dříve. Tedy pro ty, kteří chtějí plout dále, nebo na větších jachtách. V obou případech půjde o klasický prezenční třídenní kurz od pátku do neděle. Na jaro jsme vypsali praktický kurz na C. Na palubě jen 4 účastníci, každý s vlastní kajutou. Jíná úroveň kurzu, než jaké jsou u nás běžné. Maximální intenzita a pohodlí.  Průkaz způsobilosti C vydávaný ministerstvem dopravy má platnost do 16 metrů délky jachty a do vzdálenosti nejvýše 20 námořních mil od pobřežní linie, pokud síla větru nepřesáhne 6 stupňů Beaufortovy stupnice. To mnohým jachtařům nestačí. Chtějí plout dále, na větších jachtách, ale také za silnějšího větru. K tomu již je zapotřebí průkaz způsobilosti B určený pro jachty do délky 24 metrů a do vzdálenosti 200 mil...

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Boj s vedrem: klimatizace, či ventilátor?

Boj s vedrem: klimatizace, či ventilátor?
Daniel Vodička

Boj s vedrem: klimatizace, či ventilátor?

33°C ve dne, 27°C v noci. Sakra, proč není v podpalubí klimatizace? Takové otázky byly běžné na jihu Evropy minulý týden. Klimoška má určitá negativa, stačilo by však mnohem méně a život na palubě by byl snesitelný. 

Klimatizace na palubě by byla bezcenná, pokud bychom nestáli v přístavu na elektrice, nebo nám neběžel v podpalubí generátor. Navíc jde o další zařízení, které zvyšuje cenu jachty a činí ji náchylnější k poruchám. Pamatujte si, že cokoli se na palubě může p….t, to se p….e. No a v neposlední řadě je třeba se zabednit v podpalubí, pokud chceme, aby měla klimatizace smysl.

Klimatizace má tedy určitá negativa a je na každém zvlášť, jestli zhodnotí, že převažují negativa, či pozitiva.

Je tu ale ještě jedna možnost. Levnější než klimatizace, úspornější, co se elektřiny týče a běží na 12 V. Tedy kdykoli. Je to ventilátor. Obyčejný ventilátor, například od firmy Hella. Vzduch v kajutě sice neochladí, ale rozpohybuje ho. A to k poražení úmorného vedra docela stačí. Jeden větrák v každé kajutě, jeden do salonu. Vzduch se dá do pohybu, pot se odpařuje, lidské tělo se ochlazuje.

A přitom taková blbost…

748

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu