Biograd, Murter, halzy, réčka, kotvení
Včera se v Chorvatsku utišila bóra a stočila se na severozápad. Stále chladno, ale při plavbě na zaďák to není takový problém. Jirka Pacák s Danem Přívarou měli naplánovanou s účastníky kurzu plavbu z Biogradu na Murter, halzy, trénink kotvení, opakování činností až do zapamatování…
Při vyplouvání z Biogradu v bočním větru jedna lehká kolize s přívěsným motorem marinerova člunu. Lehká, jen otření. Poškozený prohlédl motor, mávl rukou a řekl: „Nemá problema.“ Nikdy není na 100 % dané, že věci vyjdou.
Foto Dan Přívara
Denní znak.
Za chladného počasí je plavba na zadní vítr, i když to není rychlý kurz, vítaná. Zdánlivý vítr je slabý, není zima. Také skvělá příležitost na halzy. Před Murterem pak nácvik obratů a míjení se lodí. Následuje trénink bezpečného kotvení. Je třeba si uvědomit, že při kotvení obvykle posádka spí. Je třeba dobře a bezpečně zakotvit, aby spánek nebyl narušen nějakou neočekávatelností.
Večer stání na kotvě před Murterem. Předpověď na noc klidná, ale vzhledem k nespolehlivému povrchu dna jsou zvažovány kotevní hlídky.
Dnes jsou pro začátek na programu znovu přístavní manévry.
726
Související články
43 uzlů v přístavu, je třeba zvolit náhradní plán
43 uzlů v přístavu, je třeba zvolit náhradní plán
Jugo už zase strhává čepice z hlav a racci přistávají na molech zvolna couvaje. Obtížný manévr bez senzorů a zrcátek. Na kurzík přístavních manévrů se to zdá silné. Zítra už ale bude dobře.
Dneska je to OK, jde se na vodu! Nebo ne?
Dneska je to OK, jde se na vodu! Nebo ne?
Ráno jsem otevřel Windy a nádhera. Začínají nové kurzy, na Windy zeleno! Kluci s vyplovají ze Zadaru. Dvě lodě nouzovky, jedna manévry. Výborně. Pak se mi ale zachmuřilo čelo.
Vodní ufouni u Pagu zachycení na video!
Vodní ufouni u Pagu zachycení na video!
BĚHEM NEDĚLE ZAÚTOČILI NA POBŘEŽÍ PAGU UFOUNI! Řítili se odhadovanou rychlostí 70 uzlů, údaje AIS nevysílali, nedělali vlny rychlosti odpovídající a zvuk? Žádný. Odkud byli a jaké je jejich poslání? SDÍLEJTE, NEŽ TO SMAŽOU!!!