Útok Bohemia Praha Debra
Milan Koláček s Milanem Tomkem, Pavlem Roubalem a Ondřejem Vachlem se blíží k Pantalerii a útočí při Rolex Middle Sea Race na medaili. Celkově se za den posunuli z 21. na 8. příčku celkově a ve své skupině vedou.
Již včera bylo jasné, že přijdou podmínky, které budou této partě svědčit. Tedy silný zadní a zadoboční vítr. Včera se na něj sice dlouho čekalo, ale nakonec se dostavil a náš tým vylétl nahoru pořadím.
To nejdůležitější se však děje nyní. Pluje se na zaďák a to Milanovi vždy šlo. Zdá se, že Bohemia Praha Debra navzdory délce jen 10 metrů je mezi Favignanou a Pantalerií nejrychlejší z lodí, které se tam momentálně pohybují. Zatímco rychlosti ostatních jachet se sotva blíží k 10 uzlům, Bohemia Praha Debra surfuje mezi 11 a 14 uzly. Dovolím si jeden odhad. Při sjezdech z vln se rychlost zřejmě zastavuje až někde pod 20 uzly. Zprávy z lodi samozřejmě nemáme, kluci teď mají plné ruce práce.
Nyní se pojďme podívat, jaké jsou šance našeho týmu na další zlepšení. Hodně napoví průjezd kolem Pantalerie, který můžeme očekávat mezi polednem a 1300. Zde předpokládáme, že se naše jachta posune v celkovém pořadí vpřed, protože to, co předvádí mezi Sicílií a Pantalerií, je fenomenální. V celkovém pořadí v ORC ztrácela u Favignany na medaili hodinu, v IRC 1,5 hodiny.
Jaké jsou vyhlídky?
Důležité je, co bude dále. Do cíle je to cca 200 mil. To znamená cca 1 den. Dnes mezi 2000 a 2100 by naše jachta mohla točit Lampedusu a bude zbývat posledních 100 mil do cíle. Vítr se však bohužel bude stáčet na předobok a později až na stoupačku před Maltou. Nakrátko by mohl dokonce zeslábnout k nule. To zřejmě let našeho týmu zbrzdí a přinese to i zhoršení v celkovém hodnocení. Uvidíme.
Jak jsou na tom ostatní naši?
U Favignany byla druhou naší jachtou v celkovém pořadí Daring Sisters na 25. místě v IRC, ale 19. v ORC. Ve svých třídách byla třetí v ORC Class 3 a 6. v IRC Class 4. Mezi Favignanou a Pantalerií týmu foukalo 30 – 40 uzlů. Odnesla to kosatka, to je mínus, ale na druhou stranu si tým připsal rychlostní rekord 22,6 uzlu.
Hebe V je nyní u Favignany a její rychlost se pohybuje kolem 10 uzlů. Podle zpráv z FB je tým opět bez údajů lodních přístrojů, jede tedy poslepu. To nepomůže. Výsledky od Favignany zatím nejsou zveřejněny.
Naše poslední jachta Cassiopeia-Gumotex ještě u Favignany není, její výsledky tedy také nemáme.
Slovenská More Amore má Favignanu za sebou, ale také zde jsme bez výsledků.
4457
Související články
Kde je teď Milan Koláček?
Kde je teď Milan Koláček?
Volal jsem mu na pevnou do Brna (ano, v Brně to ještě mají). Nikdo to nebral. Prahou se jen mihnul. Mobil nebere, asi bez signálu. A jeho jachta Inland Roots, Ocean Soul už není na Martiniku. Kdepak se asi plaví?
Martinik – Lorient za 12 dnů. Vyjde to?
Martinik – Lorient za 12 dnů. Vyjde to?
Martinik – Lorient za 12 dnů. Vyjde to?Milan Koláček nakonec vyplouvá z Karibiku až tuto neděli a popluje přímo do Lorientu v Bretani. Vzdušnou čarou 3500 mil. Jak dlouho bude předvánoční plavba trvat?
Rozhovor s Milanem Koláčkem na České televizi
Rozhovor s Milanem Koláčkem na České televizi
O třídě Class40, o transatlantickém závodě Transat Cafe l´Or, o kosatce, která poškodila kormidlo a o plánech pro nejbližší budoucnost si na České televizi povídal s Milanem Koláčkem velký propagátor offshore jachtingu Dan Šumbera.