showTop
× Search
Útok Bohemia Praha Debra
Daniel Vodička
/ Kategorie: Ostatní regaty

Útok Bohemia Praha Debra

Milan Koláček s Milanem Tomkem, Pavlem Roubalem a Ondřejem Vachlem se blíží k Pantalerii a útočí při Rolex Middle Sea Race na medaili. Celkově se za den posunuli z 21. na 8. příčku celkově a ve své skupině vedou. 
Již včera bylo jasné, že přijdou podmínky, které budou této partě svědčit. Tedy silný zadní a zadoboční vítr. Včera se na něj sice dlouho čekalo, ale nakonec se dostavil a náš tým vylétl nahoru pořadím.
To nejdůležitější se však děje nyní. Pluje se na zaďák a to Milanovi vždy šlo. Zdá se, že Bohemia Praha Debra navzdory délce jen 10 metrů je mezi Favignanou a Pantalerií nejrychlejší z lodí, které se tam momentálně pohybují. Zatímco rychlosti ostatních jachet se sotva blíží k 10 uzlům, Bohemia Praha Debra surfuje mezi 11 a 14 uzly. Dovolím si jeden odhad. Při sjezdech z vln se rychlost zřejmě zastavuje až někde pod 20 uzly. Zprávy z lodi samozřejmě nemáme, kluci teď mají plné ruce práce. 
Nyní se pojďme podívat, jaké jsou šance našeho týmu na další zlepšení. Hodně napoví průjezd kolem Pantalerie, který můžeme očekávat mezi polednem a 1300. Zde předpokládáme, že se naše jachta posune v celkovém pořadí vpřed, protože to, co předvádí mezi Sicílií a Pantalerií, je fenomenální. V celkovém pořadí v ORC ztrácela u Favignany na medaili hodinu, v IRC 1,5 hodiny. 
 
Jaké jsou vyhlídky?
Důležité je, co bude dále. Do cíle je to cca 200 mil. To znamená cca 1 den. Dnes mezi 2000 a 2100 by naše jachta mohla točit Lampedusu a bude zbývat posledních 100 mil do cíle. Vítr se však bohužel bude stáčet na předobok a později až na stoupačku před Maltou. Nakrátko by mohl dokonce zeslábnout k nule. To zřejmě let našeho týmu zbrzdí a přinese to i zhoršení v celkovém hodnocení. Uvidíme. 
 
Jak jsou na tom ostatní naši?
U Favignany byla druhou naší jachtou v celkovém pořadí Daring Sisters na 25. místě v IRC, ale 19. v ORC. Ve svých třídách byla třetí v ORC Class 3 a 6. v IRC Class 4. Mezi Favignanou a Pantalerií týmu foukalo 30 – 40 uzlů. Odnesla to kosatka, to je mínus, ale na druhou stranu si tým připsal rychlostní rekord 22,6 uzlu. 
 
Hebe V je nyní u Favignany a její rychlost se pohybuje kolem 10 uzlů. Podle zpráv z FB je tým opět bez údajů lodních přístrojů, jede tedy poslepu. To nepomůže. Výsledky od Favignany zatím nejsou zveřejněny. 
 
Naše poslední jachta Cassiopeia-Gumotex ještě u Favignany není, její výsledky tedy také nemáme. 
 
Slovenská More Amore má Favignanu za sebou, ale také zde jsme bez výsledků.
 
Polohu lodí najdete zde.
Předchozí článek Vliv pozice propeleru na manévrování jachty 3
Další článek Stíhací jízda na ostří nože
Vytisknout
3921

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Zkusíme to, uvidíme

Vypadá to, že skipperovi scházel při zajíždění na místo jakýkoli plán. Zřejmě vplul mezi lodě a doufal, že to nějak dopadne. A nakonec to i dopadlo. 

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu