Záchrana trosečníka na severním Atlantiku
Na záchraně amerického jachtaře na severním Atlantiku se o víkendu podílela dvě letadla britské pobřežní stráže a tři nákladní lodě. Navzdory brzké lokalizaci však nebyla záchrana jednoduchá.
V pátek večer přijala britská pobřežní stráž dva nouzové signály z EPIRB bóje. V nouzi byla jachta nacházející se 650 mil západně od Irska. Do vzduchu vzlétla dvě pátrací letadla RAF. V sobotu v 08:20 byla objevena plachetnice, respektive její vrak. Polozatopený trup, bez stěžně, se záchranným ostrůvkem v blízkosti. Pobřežní stráž vyzvala trojici nákladních lodí plujících poblíž, aby poskytly pomoc.
Situace na místě nebyla jednoduchá. Na místo připlula jako první nákladní loď Patricia V. Té se však na rozbouřeném moři nepodařilo trosečníka zachránit. O to samé se proto pokusil v neděli ráno tanker Amax Anthem dlouhý 249 metrů a 44 metry široký. Tomu se podařilo v neděli ráno v 06:30 trosečníka zachránit.
Záchrana byla možná jen díky aktivované EPIRB bóji. Veškeré ostatní komunikační zařízení byla na palubě jachty zničena. Od roku 1982, kdy byl systém EPIRB uveden do provozu, se díky němu podařilo zachránit 28 000 osob v nouzi.
1037
Související články
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
Nebezpečné kotvení na kamenech
Nebezpečné kotvení na kamenech
Mnozí laici jsou přesvědčení, že nejlepší na kotvení jsou velké kameny na dně, za které se kotva „zasekne“. Takové „zaseknutí“ kotvy může být drahá sranda.
Mrtvý a zraněný na gumáku u Hvaru
Mrtvý a zraněný na gumáku u Hvaru
Včera ve 0237 přijala Pomorska policija oznámení, že na ostrov Marinkovac nalétl gumový člun typu RIB. Na palubě byli v okamžiku nehody dva Slovinci.