Těžko uvěřitelné škody na katamaranu Melita
Před 14 dny se v bouřlivém počasí u Zadaru začal potápět katamaran Melita jezdící na lince Zadar – Sali – Zadar. Jeden trup katamaranu prakticky přestal existovat.
Při nehodě se podařilo všechny pasažéry i celou posádku evakuovat. Před víkendem byl trajekt vytažen z vody v loděnici v Šibeniku. Levý trup v podstatě zmizel až k přepážce od strojovny.
O příčinách se zatím spekuluje. Nejvíce se mluví o tom, že trup nebyl roztrhán silou zvenčí, ale zevnitř. Že nejprve musela do trupu vnikat voda, důvodem mohla být například srážka s kmenem stromu, a ta pak při plavbě na vlnách létala uvnitř a trup roztrhala a urvala i všechny přepážky. Zmiňují se modré škrábance na zbytku přídě, které by mohly nasvědčovat kolizi.
V tomto směru je ale zajímavé, že kapitán mluví o tom, že alarmy avizující pronikání vody do podpalubí se ozvaly až těsně před samotným konce. To by nasvědčovalo tomu, že fungovaly (ozvaly se), ale voda dovnitř pronikla až těsně před evakuací.
923
Související články
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Máte díru v trupu velikosti dlaně. Je 30 cm pod hladinou. Víte, kolik vody nateče do podpalubí za minutu, nebo dokonce za hodinu?
Kdy použít boční vlečení a jak
Kdy použít boční vlečení a jak
Přestane pracovat motor a potřebujete dostat jachtu do přístavu k molu. Jak na to? Ideální je boční vlečení, které umožňuje s vlekem manévrovat. Má to ale svá specifika.
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Ve Hvaru vyteklo do moře 15 tun nafty z prasklého tanku benzínové pumpy v lokalitě Križna luka. S nehodou se bojuje, nafty je ale dost.