Rozsypané kontejnery
Rejdař Evergreen za jediný týden poztrácel v Jižní Americe desítky kontejnerů ve dvou samostatných případech. Jednou v Peru a podruhé u Brazílie.
V Peru přišla o část svého nákladu loď Ever Lunar, která má kapacitu 8500 TEU. Přes palubu šlo nějakých 50 kontejnerů. Loď stála na kotvě, když se najednou začala výrazně houpat a kontejnery v zadní části z nástavbou končily v moři. Podle nepotvrzených zpráv Ever Lunar už byla u mola a připravovala se na vykládku, když přišlo varování před tsunami a přišel příkaz, aby opustila přístav. Kontejnery v té době nebyly upevněny.
Do akce se ihned pustila pobřežní stráž s remorkéry a rozuteklé kontejnery pochytala.
O dva dny dříve poztrácela náklad Ever Feat (12100 TEU), která se v té době pohybovala u jižního pobřeží Brazílie. V bouřlivém počasí se naskládané kontejnery zřítily. Jednalo se o 30 – 40 kontejnerů. Některé z nich byly naložené nebezpečným nákladem, respektive hnojivy.
779
Související články
Po řádění skútru zraněná žena na Koločepu
Po řádění skútru zraněná žena na Koločepu
V sobotu muž na vodním vlétl mezi zakotvené lodě u břehů ostrova Koločep u Dubrovniku. Jedna žena byla v důsledku toho zraněna.
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Máte díru v trupu velikosti dlaně. Je 30 cm pod hladinou. Víte, kolik vody nateče do podpalubí za minutu, nebo dokonce za hodinu?
Kdy použít boční vlečení a jak
Kdy použít boční vlečení a jak
Přestane pracovat motor a potřebujete dostat jachtu do přístavu k molu. Jak na to? Ideální je boční vlečení, které umožňuje s vlekem manévrovat. Má to ale svá specifika.