Přednáška Jak bezpečně kotvit, poslední místa
V 1800 začíná online přednáška Jak bezpečně kotvit. Chystáte-li se v létě na moře, můžete zlepšit svoji techniku kotvení, zbavit se chyb, které děláte, získáte jistotu. Budete kotvit častěji a bezpečněji. A navíc ušetříte…
Dozvíte se, jak pracuje kotva, uvidíte, co se stane, pokud za ni zatáhnete, podíváme se na vliv délky řetězu na kotvení, na co je třeba si dát pozor při měření hloubky, co dokáže kotevní řetěz.
Dále se podíváme na druhy kotev, na to jak drží, jaký je poměr cena/výkon, jaká je nejlepší, jaké síly na kotvu působí, jak se určuje potřebná velikost kotvy, kolik řetězu můžete vést na přídi, jak poznat délku vypuštěného řetězu, jaké jsou nejslabší články kormidelního mechanizmu...
Nezapomeneme ani na techniku kotvení, na výběr místa, bezpečné lokality, na Google mapy a jak při kotvení pomáhají, Jak a kde kotvu vypustit, jak ji vyzkoušet, jak se uvázat ke břehu, jak zajíždět k molu, nebo co dělat v bouřce...
Toto a ještě mnohé další věci se můžete dozvědět již dnes během přednášky.
7328
Související články
Kotevní světlo na mooringové bóji?
Kotevní světlo na mooringové bóji?
Když jsem před 10 lety začal jezdit do Skotska, tak mě překvapilo, že v podstatě žádná loď na mooringové bóji v noci nesvítí. Byl to zcela odlišný přístup, než se kterým jsem se setkal v jiných mořích (ať již Chorvatsko, Středomoří nebo Karibik) ve valné většině u charterových lodí.
Navigačně složitá místa v noci
Navigačně složitá místa v noci
Místo, které je ve dne jasně vyznačené, se může stát za tmy nebezpečnou pastí. Nebudete-li na tuto alternativu připraveni můžete zažít nepříjemné chvíle za kormidlem.
Pozor na velké lodě a jejich manévrovací schopnosti
Pozor na velké lodě a jejich manévrovací schopnosti
Máme tu druhý díl článku připraveného prvním palubním důstojníkem Lukášem Staňkem. Znovu se zaměříme na vztahy mezi jachtami a velkými nákladními loděmi. Proč se nevyhnou a co máme dělat?