Pozor na kýl u těchto jachet
Máte-li jachty Comar Comet nebo Genesi s mělkým kýlem z let 2003 až 2011, možná máte zaděláno na vážný problém.
Britská organizace MAIB (Marine Accident Investigation Branch) vydala bezpečnostní varování na základě nehody z prosince 2017, kterou vyšetřovala. K nehodě došlo za větru o síle 6 – 7°Beauforta nedaleko Tenerife. Jachta Comet 45S Tyger of London se překlopila poté, co přišla o kýl. Posádka byla zachráněna kolem plující jachtou.
Kontrola vraku jachty ukázala, že kýl nebyl vyroben podle požadovaných standardů. Nerezová konstrukce kýlu byla svařena jen částečně a nedokonalé sváry nevydržely namáhání, kterému byly po léta vystaveny.
Podle MAIB bylo s podobným kýlem vyrobeno cca 100 jachet mezi lety 2003 a 2011. K nehodě sice došlo jen na jediné zmíněné jachtě, přesto by závěry měly být alarmující. Ještě je nutné připomenout, že jachta Tyger of London několikrát za svoji kariéru najela na mělčinu a tyto nárazy také mohly být příčinou pozdější nehody. Jachta byla z vody vytažena 22 měsíců před nehodou, kýl byl zkontrolován žádná závada nebyla nalezena. Na druhou stranu je třeba říci, že olovo v kýlu bránilo kontrole svárů.
6607
Související články
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Máte díru v trupu velikosti dlaně. Je 30 cm pod hladinou. Víte, kolik vody nateče do podpalubí za minutu, nebo dokonce za hodinu?
Kdy použít boční vlečení a jak
Kdy použít boční vlečení a jak
Přestane pracovat motor a potřebujete dostat jachtu do přístavu k molu. Jak na to? Ideální je boční vlečení, které umožňuje s vlekem manévrovat. Má to ale svá specifika.
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Ve Hvaru vyteklo do moře 15 tun nafty z prasklého tanku benzínové pumpy v lokalitě Križna luka. S nehodou se bojuje, nafty je ale dost.