Search
× Search

450 hybridních koní. První závěsný elektro-dieselový motor

450 hybridních koní. První závěsný elektro-dieselový motor
450 hybridních koní. První závěsný elektro-dieselový motor

Nejrůznější hybridní technologie nezadržitelně vstupují do lodních strojoven. Dosud však výhradně právě do strojoven, protože kombinace různých zdrojů pohonu se zatím týkaly jen vestavěných motorů. Změnu přináší švédská společnost Oxe Marine, která v únoru v Miami představila 450koňový závěsný hybridní elektro-dieselový motor, který je tak prvním takovým konceptem s vysokým výkonem.

Dostupná extravagance z Polska

Novou motorovou jachtu Virtue V10 její polský výrobce nabízí v několika variantách. Kdo se cítí dobře, když má z čeho vybírat, toho jistě potěší široká paleta motorizace, která ostatně čítá i...

Co dokáže autopilot

Autopilot je nejlepší přítel na palubě. Zmáčkneme AUTO a jedeme. Není třeba stát za kormidlem, soustředit se na vedení lodi. Jste-li sóloví jachtaři, je nezbytný. Víte ale, co vše autopilot dokáže?

Kdo je na vině?

Dostali jsme zajímavou otázku od našeho čtenáře Jana Kocmana. Dotaz se týká poškození lodě při stání na kotvě. Jde o problém, se kterým se můžete snadno potýkat.

 

Kam se schovat v bouřlivém počasí?

Máme tu pro vás další tip na místo, kde můžete kotvit v takřka jakémkoli počasí. I když v létě je obvykle hezky, jistě přijdou chvíle, kdy se bude podobná zašívačka hodit. Kdo preferuje jarní plavby, určitě se setká s počasím, při kterém bude bezpečný úkryt hledat. 

Tentokrát správné řešení z Wannsee

Studenti berlínské Technické univerzity z různých oborů spojili síly a pustili se do projektu pozoruhodného dvoutrupého plavidla, poháněného elektromotorem napájeným solárními panely. Cílem zhruba čtyřicítky studentů z 16 studijních programů je účast na červencovém závodu Monaco Energy Boat...

Jestřábí oko pomůže „v úzkých“

Těžko si při kotvení či manévrování v úzkých plavebních komorách představit vítanějšího pomocníka, než je možnost sledovat v kormidelně na mapovém plotteru vlastní loď a její pohyby v reálném čase z ptačí perspektivy. Že je k tomu potřeba někdo další, kdo bude muset z kokpitu ovládat dron s...
PrvníPoslední
Na horu