Ostrý start k Fastnetu
Padesátý Rolex Fastnet Race startuje již v sobotu jednu hodinu po poledni britského času. Předpověď tři dny před startem slibuje velmi agresivní začátek.
Podle dnešní předpovědi (tři dny před startem, to už bývá velmi přesné) čeká na závodníky jihozápadní vítr o rychlosti až 35 uzlů v poryvech. Znamená to, že desítky a stovky jachet se budou ven ze Solentu probíjet proti větru. První hodinu po startu i proti proudu. Dvě hodiny po startu přijde vysoká voda a proud budou mít závodníci v zádech. Vzhledem k větru proti směru proudu však je možné očekávat velmi náročné podmínky nejméně do chvíle, než se závodníci dostanou na otevřené moře.
Ani tam ale nebude čas na odpočinek. Vítr o rychlosti až 40 uzlů v poryvech vydrží ještě do nedělního rána. Na západě Anglie u Land´s Endu se bude vítr stáčet na západ a severozápad. Vypadá to tedy, že až k Fastnetu to bude nechutných 300 mil na stoupačku. Příjemný surfing po vlnách by měl přijít až ve druhé polovině závodu při návratu od Fastnetu.
Připomínáme, že na startu v nejatraktivnější kategorii IMOCA bude startovat i náš závodník Milan Koláček. Milan se závodu účastní jako coskipper na jachtě Prysmian Giancarla Pedoteho.
596
Související články
Dnes a zítra na Jadranu pozor!
Dnes a zítra na Jadranu pozor!
Počasí na Jadranu bude v příštích dnech neklidné. Letní Jadran ukáže svoji odvrácenou tvář. Jachtaři by měli věnovat maximální pozornost předpovědi počasí. Už nyní fouká jugo, které v poryvech bude atakovat čtyřicetiuzlovou hranici. Pro dovolenkové jachtaře to může být zážitek, o který nestojí.
Bouře na Korsice: Jak se zachovat
Bouře na Korsice: Jak se zachovat
Bouře, která koncem minulého týdne zasáhla Korsiku a způsobila mimořádné škody na lodích, byla extrémní. Jak se na takové podmínky připravit a jak se jim bránit?
Jak řešit krizi v přístavu a na kotvě
Jak řešit krizi v přístavu a na kotvě
Často k nám dorazí dotazy, jak řešit krizovou situaci, kdy… Příkladem budiž poslední dny v Chorvatsku, kdy při bouřkách skončily lodě na břehu, potlučené o mola, nebo dokonce pod mořskou hladinou. Jak takové situace řešit?