Muž přes palubu!
Vedoucí jachta čtvrté etapy Volvo Ocean Race s jednoduchým názvem Sun Hung Kai/Scallywag zažila děsuplné chvíle, když Alex Gough zmizel ve vlnách.
K nehodě došlo v poledne, ve větru kolem 18 uzlů. Posádka jachty se chystala na výměnu plachet. Alex vylezl na outrigger a srazila ho vlna. Neměl vestu, neměl ani psí kšíry. Nic! Na sobě černé triko, které je při pátrání po MOB velmi nepraktické.
Skipper jachty Daviud Witt říká: „Záchrana každému prakticky ukázala, jak je těžké najít člověka v moři. I když svítí slunce a vítr vane rychlostí 18 uzlů. Nechtěl bych to dělat ve 20 uzlech a za temné noci.“
Záchrana trvala profesionální sehrané posádce 7 minut. Z toho 50 % času nebyl trosečník z paluby vidět. 30 sekund trvalo, než posádka za MOB hodila kruh. Vzhledem k rychlosti lodi byl nejmíň 300 m daleko. V okamžiku záchrany byla pozice trosečníka vzdálena 100 m od místa, kde vypadl.
Polohu lodí najdete zde.
5301
Související články
Šok ze studené vody je málo známé nebezpečí
Šok ze studené vody je málo známé nebezpečí
Když ve Středomoří uprostřed léta spadnete do vody a máte oblečenou záchrannou vestu, vaše šance na přežití jsou velmi vysoké. Moře má teplotu nějakých 25C, a pokud jste schopni udržet se na hladině a dýchat, máte dost času vyčkat na záchranu. Úplně jinak to ale bude vypadat ve Skotsku, nebo třeba na Jadranu při silvestrovské plavbě.
Šok, který zabíjí
Šok, který zabíjí
Spadnete-li během zimní či jarní plavby přes palubu, nebude to podchlazení, na co nejspíše zemřete, ale šok. Šok ze studené vody. Jak se bránit?
Jak zabránit pádu přes palubu?
Jak zabránit pádu přes palubu?
Vypadne-li jeden z posádky přes palubu, začíná boj o život. Stane-li se to ve vlnách v noci, je tento boj už z poloviny prohraný. Aby k tomu nedošlo, používáme psí kšíry. Vážeme je ale správně?